אז ביקשו שאכתוב "מה אני עושה" ואחרי שבמקרה השבוע שאלו אותי פעמיים על המדרכות מה אני עושה והאם אני עדיין עובדת בטלוויזיה, אולי הגיע זמן לעשות קצת סדר.

אז נעים מאוד – שירי הדר, קבוצת "דגן". תתפלאו אבל עדיין יש גאוות יחידה. בעגה המקומית אני "יורשת" (שם של סדרה, לא?). שם המשפחה מסגיר את השבט ממנו אני מגיעה ואני גם אמא של רני שוביץ שעוד רגע מסיים כתה י'.

השמחה כשסוגרים אייטם.. צילום - נועהלו עיצובים

השמחה כשסוגרים אייטם.. צילום – נועהלו עיצובים

ולעניין "מה אני עושה?". כבר שבע שנים שאני עצמאית ובעלת סוכנות יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית שנקראת שירי שוביץ הדר PR.

PR זה ראשי תיבות של פאבליק ריליישן (יחסי ציבור) והנה הסבר: יחסי ציבור הם הגורם המקשר בין העיתונות לבין לקוחות כגון חברות מסחריות, או כל גוף שרוצה יחסי ציבור החל מאנשי ציבור, עמותות, או כל גוף שמעוניין במוניטין המנוהל במקצועיות.

יחסי הציבור מתבצעים בדרך כלל בתקשורת: בעיתונות הכתובה, המודפסת והאינטרנטית, הרדיו והטלוויזיה. למרות התחושה של חיי תהילה, אני תמיד אבל תמיד מאחורי הקלעים. בכל חודש מתפרסמות לי בין 5-10 כתבות בפלטפורמות תקשורתיות שונות ואף פעם לא תראו את השם שלי, אלא את שם הכתב.ת. זה הרעיון.

השגת כתבה מערכתית (כזו שלא קנויה בכסף) כתבת תוכן או "אדיטוריאל" בעגה שלנו, יכולה להפוך לנכס דיגיטלי של כל חברה, ארגון וכו' והיום, בעידן הדיגיטלי, זה שווה הרבה. או כמו שאמא שלי תמיד אומרת – "אבל כתבו על זה בעיתון".

לפני שפתחתי את הסוכנות שלי, הייתי שכירה במשרדי יחסי ציבור גדולים כעשר שנים וטיפלתי בלקוחות גדולים במשק הישראלי במגוון תחומים: yes, טבע ישראל, חברות הייטק, חממות טכנולוגיות, קרנות שונות, עמותות במגזר השלישי, עמותת מטב, מלונות שרתון ועוד. כאמור, לפני שבע שנים החלטתי לצאת לדרך עצמאית.

בשבוע האופנה בניו יורק עם הלקוח הולי גאמס

בשבוע האופנה בניו יורק עם הלקוח הולי גאמס

בתחילת הדרך היו לקוחותיי בעיקר חברות מתחום הבריאות – אסטרהזניקה, סאנופי, חברות בת של טבע, וחברת קמהדע. כיום אני עדיין מטפלת בחברת קמהדע, אבל לצידה יש תחומים אחרים מהם מגיעים שאר לקוחותיי. בשנה האחרונה, למשל, יש לי לקוח מעניין מאוד מתחום מותגי היוקרה – חברת תכשיטי יוקרה שאבני החן המשובצות בהם מקורן בישראל (סיפור מדהים בפני עצמו).

לקוחות נוספים שלי הם מוזיאון "חאן" בחדרה, נשים עושות שלום וסטארט-אפ בתחום הביומד, המביא לעוסקים בספורט ולשוק מדדי הבריאות, רמה חדשה של דיוק אפרופו שעוני הדופק. בין לקוחותיי גם חברת דיזנהאוז וחברות אחרות.

במסיבת עיתונאים מכל העולם בנמל תל אביב השקת מותג תכשיטי יוקרה

במסיבת עיתונאים מכל העולם בנמל תל אביב השקת מותג תכשיטי יוקרה

אוהבת את העבודה שלי

תפקידי הוא לייצר נוכחות של הלקוחות שלי בתקשורת. אני מעניינת את העיתונאים והעורכים בכתבות והודעות לעיתונות. איש יחסי ציבור מכונה לעיתים "דובר", כך שאני הדוברת של אותן חברות. עיתונאים לא פונים ישירות לחברה ואם הם פונים, מפנים אותם לדוברת. אני כותבת הרבה ולא פעם אנחנו כותבים את הידיעות ומעבירים לעיתונאים ובתקווה, הם מפרסמים הרבה ממה שנכתב, כך שאני יודעת לכתוב באותה שפה שעיתון כתוב בה.

עבדתי 12 שנים כאשת תוכן בטלוויזיה: ארבע שנים כתחקירנית בתוכנית של דן שילון ואז ערכתי כמה תוכניות ובסוף ניהלתי ערוץ ב-yes במשך שלוש שנים ואין ספק שהעבודה שלי בטלוויזיה מסייעת לי עד היום. הראש שלי הפך לראש של עורכת תוכן ואני יודעת להגיד ללקוח שלי מה יצליח ומה לא כדאי לנסות.

העבודה שלי מגוונת מאוד ואני אוהבת את זה. כל לקוח זה תחום אחר ואז אני לומדת אותו, מכירה את העיתונאים המסקרים אותו וכך צוללת לתוכו. אין יום אחד הדומה למשנהו.

זה ממש על רגל אחת וכן, אני אוהבת מאוד את העבודה שלי.

השקה בישראל של המותג היוקרה - עם מילואמיניקית מתחת לקרן השמש ונטע פרנק יחד עם נרקיס

השקה בישראל של מותג היוקרה – עם מילואמיניקית מתחת לקרן השמש ונטע פרנק יחד עם נרקיס

יש הרבה כלים בארגז

יש הרבה מאוד מתודות וכלים כדי לייצר נוכחות בתקשורת. אחד מהן (שאני  אוהבת מאוד) הוא ספין. מדובר בכלי המקשר בין לקוח למה שקורה על סדר היום הציבורי. אחד העקרונות של ספין הוא המיידיות שלו, כלומר היום זה רלוונטי אבל מחר כבר יעסקו בסיפור אחר.

במקרה של ספיןTime Is Everything  ולכן אני מחוברת כמעט כל הזמן למה שקורה בתקשורת (זו בהחלט אחת המשמעויות של מקצוע יחסי ציבור). אם אני מוצאת משהו שיכול לסייע ללקוחות שלי להגיב, להתראיין עליו או לייצר כתבה רלוונטית, יש לפעול מהר. התקשורת תמיד תחפש מרואיינים וסיפורים כאשר יש נושא בו היא עוסקת וזו הזדמנות להיכנס למדיות גדולות ומרכזיות והספין הוא הזדמנות למצב את הלקוח שלי בתור "מומחה בתחומו".

ברמה המטפורית הקיבוצית, דמיינו טרקטור עם עגלה האוסף את מה שיש בשדה ולרגע לא עוצר. התפקיד שלי הוא לזרוק על העגלה את מה שיש בשדה, מספיק מהר ומדוייק, כך שהטרקטור יאסוף הכל ובנימה חקלאית קיבוצית זו – אסיים.

ביקור רשמי של שגרירים במפעל של לקוח. שגריר סרילנקה מברך לשלום

ביקור רשמי של שגרירים במפעל של לקוח. שגריר סרילנקה מברך לשלום

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

42495896