ואוו, תמיד אמרתי שאלו שכותבים פוסטים הם אנשים שיש להם יותר מדי זמן פנוי, כנראה שזה נכון גם עלי.

שכונה ג׳ חייבת לקום כי בלעדיה תיעצר הצמיחה הדמוגרפית בקיבוץ.
בתי הילדים יתחילו להתרוקן ונהפוך לחברה בה יש יותר פנסיונרים מחברים בגיל הביניים.
זה יהיה מתכון הרסני לקהילה חפצת החיים שלנו .
נסו להיזכר איך נראה הקיבוץ לפני הבנייה של שכונה א' ו-ב', וכמה הקיבוץ תוסס ורוגש כעת כשבתי הילדים מלאים, יש בטחון אישי ותשתיות מתקדמות (צביקה, מתי תתקדמו עם הכביש המערבי)?
התרבות מופלאה ועוד ועוד…
לא סתם הפכנו לקבוץ מוביל בעמק.

לכן שכונה ג' חייבת לקום. אנחנו לא עושים טובה לחברי השכונה, זה הצורך האמיתי והחשוב ביותר לקיבוץ גבעת חיים איחוד בעשר השנים הבאות.

למרות שעדיין קיימים חברים המפקפקים בצורך של הקמת השכונה או ביכולת של החברים לעמוד בתשלומי השיוך, אז דעו לכם כי הרכבת של שכונה ג' כבר יצאה מהתחנה ואין כבר אפשרות לעצור את התהליך.
אם נשים מקלות בגלגלי הרכבת, ייווצר כאוס נוראי בקהילה שלנו, מצב שעלול ליצור אנרכיה בין החברים עד כדי סיכון של פירוק הקהילה בקיבוץ ותאמינו לי שאני לא מגזים.

בואו נבחן עכשיו את בלם היד של הרכבת, שהוא המפריע ביותר לבניית השכונה. אני מדבר על העלויות הכספיות שכל בית אב יצטרך לשלם מכיסו הפרטי.

לגבי 277 בתי האב מלפני מרץ 2007 שהוא היום הקובע של רמ״י בחלופת המגורים: כדי לשייך במיידי את בתיהם של החברים הוותיקים, יהיה עליהם לשלם סדרי גודל של 100,000 שקל ל- 141.5 מ״ר ועד 150,000 שקל לבית של 160 מ״ר.
לפי דעתי, זוהי אולי העסקה הכלכלית הטובה ביותר עם התשואה הגבוהה ביותר, שנתקלתי בה בימי חיי. לכן אנחנו, החברים הוותיקים, חייבים לתפוס את ההטבה הזו בשתי ידינו ולא לבזבז את הזדמנות חיינו.

לגבי שכונות א' ו-ב' המצב הרבה יותר מסובך, כי שם העלויות גבוהות יותר (סדר גודל של 600,000 שקל). לכן התשלום הוא כבד מאוד לכיס הפרטי של החברים ובהחלט יהיה הרבה יותר קשה לחברי השכונות לשאת בעול התשלומים. מה גם שמדובר במשפחות עם ילדים והוצאות החינוך שלהן כבדות מאוד. אבל עדיין זו הזדמנות או הטבה כספית של שליש מערך הקרקע במרכז הארץ, שאסור לחברים בשכונות לפספס.

אז מה עושים עם התשלום של השכונות החדשות?

בגדול ומכיוון שבישראל האזרחים משלמים על הקרקע של בתיהם, אני מאמין שתשלום של חצי מיליון שקל (החזר חודשי עד 2,500 שקל) דרך הלוואה או משכנתא, הוא הכבדה כספית, אך חברי השכונה יוכלו וצריכים לעמוד בה.
השאלה מה יהיה עם עוד 100,000 שקל עד 200,000 שקל הנוספים שעלולים להיות הקש שישבור את גב הגמל? יש לי כמה רעיונות שאפרט בפורומים מתאימים אך ברור שאין לי פתרונות קסם. ברור שכאן הקיבוץ יצטרך 'להכניס יד עמוקה לכיס' ולמצוא פתרונות כספיים יצירתיים שיעזרו לחברי השכונות בתשלום.

לסיכום: הרכבת של שכונה ג' יצאה כבר לדרך ועלינו לקפוץ כולם לקרונות. אומנם יהיו עוד מכשולים רבים בדרך, שנצטרך לפתור יחד, כדי לשמור על המקום הנפלא הזה.
להישאר בתחנה זו כבר לא אופציה.
ולכן ההצבעה הקרובה על הגדלת חלקת המגורים, הינה צעד הכרחי שיאפשר לרכבת להמשיך לנוע.

 

 

One Response to שכונה ג' חייבת לקום / יוסי בליך

  1. צביקה הגיב:

    יוסי, דבריך נכונים ומעשיים מאוד. ממליץ לחברים לקרוא אותם שוב.
    תודה רבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

42495896