ואוו, תמיד אמרתי שאלו שכותבים פוסטים הם אנשים שיש להם יותר מדי זמן פנוי, כנראה שזה נכון גם עלי.
שכונה ג׳ חייבת לקום כי בלעדיה תיעצר הצמיחה הדמוגרפית בקיבוץ.
בתי הילדים יתחילו להתרוקן ונהפוך לחברה בה יש יותר פנסיונרים מחברים בגיל הביניים.
זה יהיה מתכון הרסני לקהילה חפצת החיים שלנו .
נסו להיזכר איך נראה הקיבוץ לפני הבנייה של שכונה א' ו-ב', וכמה הקיבוץ תוסס ורוגש כעת כשבתי הילדים מלאים, יש בטחון אישי ותשתיות מתקדמות (צביקה, מתי תתקדמו עם הכביש המערבי)?
התרבות מופלאה ועוד ועוד…
לא סתם הפכנו לקבוץ מוביל בעמק.
לכן שכונה ג' חייבת לקום. אנחנו לא עושים טובה לחברי השכונה, זה הצורך האמיתי והחשוב ביותר לקיבוץ גבעת חיים איחוד בעשר השנים הבאות.
למרות שעדיין קיימים חברים המפקפקים בצורך של הקמת השכונה או ביכולת של החברים לעמוד בתשלומי השיוך, אז דעו לכם כי הרכבת של שכונה ג' כבר יצאה מהתחנה ואין כבר אפשרות לעצור את התהליך.
אם נשים מקלות בגלגלי הרכבת, ייווצר כאוס נוראי בקהילה שלנו, מצב שעלול ליצור אנרכיה בין החברים עד כדי סיכון של פירוק הקהילה בקיבוץ ותאמינו לי שאני לא מגזים.
בואו נבחן עכשיו את בלם היד של הרכבת, שהוא המפריע ביותר לבניית השכונה. אני מדבר על העלויות הכספיות שכל בית אב יצטרך לשלם מכיסו הפרטי.
לגבי 277 בתי האב מלפני מרץ 2007 שהוא היום הקובע של רמ״י בחלופת המגורים: כדי לשייך במיידי את בתיהם של החברים הוותיקים, יהיה עליהם לשלם סדרי גודל של 100,000 שקל ל- 141.5 מ״ר ועד 150,000 שקל לבית של 160 מ״ר.
לפי דעתי, זוהי אולי העסקה הכלכלית הטובה ביותר עם התשואה הגבוהה ביותר, שנתקלתי בה בימי חיי. לכן אנחנו, החברים הוותיקים, חייבים לתפוס את ההטבה הזו בשתי ידינו ולא לבזבז את הזדמנות חיינו.
לגבי שכונות א' ו-ב' המצב הרבה יותר מסובך, כי שם העלויות גבוהות יותר (סדר גודל של 600,000 שקל). לכן התשלום הוא כבד מאוד לכיס הפרטי של החברים ובהחלט יהיה הרבה יותר קשה לחברי השכונות לשאת בעול התשלומים. מה גם שמדובר במשפחות עם ילדים והוצאות החינוך שלהן כבדות מאוד. אבל עדיין זו הזדמנות או הטבה כספית של שליש מערך הקרקע במרכז הארץ, שאסור לחברים בשכונות לפספס.
אז מה עושים עם התשלום של השכונות החדשות?
בגדול ומכיוון שבישראל האזרחים משלמים על הקרקע של בתיהם, אני מאמין שתשלום של חצי מיליון שקל (החזר חודשי עד 2,500 שקל) דרך הלוואה או משכנתא, הוא הכבדה כספית, אך חברי השכונה יוכלו וצריכים לעמוד בה.
השאלה מה יהיה עם עוד 100,000 שקל עד 200,000 שקל הנוספים שעלולים להיות הקש שישבור את גב הגמל? יש לי כמה רעיונות שאפרט בפורומים מתאימים אך ברור שאין לי פתרונות קסם. ברור שכאן הקיבוץ יצטרך 'להכניס יד עמוקה לכיס' ולמצוא פתרונות כספיים יצירתיים שיעזרו לחברי השכונות בתשלום.
לסיכום: הרכבת של שכונה ג' יצאה כבר לדרך ועלינו לקפוץ כולם לקרונות. אומנם יהיו עוד מכשולים רבים בדרך, שנצטרך לפתור יחד, כדי לשמור על המקום הנפלא הזה.
להישאר בתחנה זו כבר לא אופציה.
ולכן ההצבעה הקרובה על הגדלת חלקת המגורים, הינה צעד הכרחי שיאפשר לרכבת להמשיך לנוע.
One Response to שכונה ג' חייבת לקום / יוסי בליך
כתיבת תגובה לבטל
חיפוש בתוכנו
ארכיונים
קטגוריות
- אמנות ושירה מקומית (159)
- בטחון (20)
- בטיחות (35)
- ביקור בית (5)
- בנות ובני משק שחזרו (12)
- בנות ובני משק שעזבו (16)
- בריאות ורווחה (47)
- גינון (63)
- דבר המערכת (131)
- הנהלה (349)
- הפרטה (140)
- התנדבות (47)
- וידאו (22)
- ותיקים (176)
- חברות (73)
- חגים (10)
- חדר אוכל (4)
- חוגים (8)
- חיות (7)
- חיילים (24)
- חינוך (224)
- חירום (17)
- חניה (18)
- חקלאות (52)
- חשמל (23)
- טור דיעה (30)
- טיולים (45)
- יהדות (29)
- ילדים (134)
- כללי (669)
- לזכרם (228)
- לילדים (12)
- מועצה (2)
- מועצה אזורית עמק חפר (97)
- מזון (42)
- מחזורים (8)
- מטפלים/ות (6)
- מילה טובה (86)
- מים חמים (4)
- מכתבים למערכת (24)
- מפגש מחזור (1)
- מרכז שרותים (43)
- משפחות (194)
- מתכונים (71)
- נדל"ן בקיבוץ (6)
- נוסטלגיה (227)
- נעורים (43)
- סביבה (158)
- סיפורים (116)
- ספורט (42)
- ספרים (13)
- סרטים (83)
- עובדים זרים (7)
- עיצוב הבית (4)
- ענפי הקיבוץ (35)
- עסקים (89)
- פוליטיקה (35)
- פורים (8)
- פרסום (15)
- צבא (3)
- צעירים (87)
- קהילה (506)
- קורונה (39)
- קליטה (169)
- שיוך ונושאים קשורים (148)
- שכונת בנים (168)
- שעשועונים (26)
- שפרירים (10)
- תכירו (14)
- תכנון (165)
- תמונת החודש (40)
- תפוז הזהב (41)
- תקשורת (32)
- תרבות (107)
מצא כתבות לפי תאריך פרסום
פברואר 2024 א ב ג ד ה ו ש 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
תגובות אחרונות
- שמעון לוין על באתי למילואים / עמית תירוש
- רעיה מירון על דבר העורכים / ליאור אסטליין
- לאה אשכנזי הרץ על לאנשים הטובים של גבעת חיים איחוד / משפחת ברוש, נחל עוז
- נאוה על הצעת מועמדותי למועצה / יעל דייג
- נויה לס על הצעת מועמדותי למועצה / יעל דייג
- ליאורה פלד על מומחים מנסיון חיים / ענת אופיר
- נויה לס על תפוז הזהב / גדעון כרמל מעניק ל…
- שחף רטר על דעה אישית / עוזי לס
- שרה דוד על כרוב כבוש (רומני) / בלהה זיו
- לאה על הלב הפועם האחרון שנותר לנו / ליאור אסטליין
כתבות אחרונות
- דבר העורכים / שלמה כהן
- תפוז הזהב / יריב אמיתי מעביר ל…
- אז מה קורה? / ליאור אסטליין
- באתי למילואים / עמית תירוש
- אל תשלח ידך / ליאור אסטליין
- מחניתה לגח"א / שלמה כהן
- לא נח לרגע / ליאור אסטליין
- מבט מהצד השני / אברהם סינדליס
- בתו של קצין SS גרמני / גידי שקדי
- סלט חצילים של אלה / בלהה זיו
- דבר העורכים / ליאור אסטליין
- תפוז הזהב / אבי פרנקל מעביר ל…
- סיכום ופרידה משנת 2023 / ליאורה רופמן
- הגיע הגנרטוררררר / אלכס קראוס
- איך עברה עלינו השנה ? / תניה רטר
- "הביתה" / רועי אסטליין
- קו נירים – אילת / שלמה כהן
- החיים והקיבוץ מלאים הפתעות / גיל דותן
- צח"י והצלת חיים / שלמה כהן
- מרק צ'ורבה הונגרי / בלהה זיו
- דבר העורכים / שלמה כהן
- תפוז הזהב / יער שרון מעבירה ל…
- 95% גן עדן (ו- 5% גהינום) / איילת כהן אסטליין
- קהילה בנתינה / מור, גילת והיידי
- האחים של כולנו / שלמה כהן
- מתרחבים / ליאור אסטליין
- שואפים אוויר באורווה / אור לברון ושלמה כהן
- יונתן סע הביתה / יאיר אסטליין
- חמין לחורף / בלהה זיו
- דבר העורכים / ליאור אסטליין
קטגוריות
אמנות ושירה מקומית בטיחות בריאות ורווחה גינון דבר המערכת הנהלה הפרטה התנדבות ותיקים חברות חינוך חקלאות טור דיעה טיולים יהדות ילדים כללי לזכרם מועצה אזורית עמק חפר מזון מילה טובה מרכז שרותים משפחות מתכונים נוסטלגיה נעורים סביבה סיפורים ספורט סרטים ענפי הקיבוץ עסקים פוליטיקה צעירים קהילה קורונה קליטה שיוך ונושאים קשורים שכונת בנים שעשועונים תכנון תמונת החודש תפוז הזהב תקשורת תרבות


יוסי, דבריך נכונים ומעשיים מאוד. ממליץ לחברים לקרוא אותם שוב.
תודה רבה.