• From יעל on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    רעיה היי (יעל רוזנברג)
    לשם הדיוק,
    מספיק שחשבתי והצבעתי אחרת ממה שהובא להצבעה (אני וכל מי שחושב שונה). פתאום בעלי תפקידים, חברי הנהלה וסתם מוסתים למיניהם נהיו אילמים. אפילו שלום לא אמרו ואומרים שלא לדבר על משפט שלם.
    זה באמת מאד משנה מהיכן לקוח הפוסט??? ממש לא.
    משהו כאן ממש לא תקין. מותר לי לחשוב אחרת. ולהביע את דעתי,
    אכן בצורה מכבדת. זה לא קורה רק לבעלי תפקידים, הגיע הזמן להתעורר או להסיט את הווילון הצידה.
    משהו כאן ממש לא בסדר והגיע הזמן לשינוי.

    2020/06/03 at 4:35 pm
  • From רעיה מירון on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    הי יעל ( איזו מהן?…) ,
    לשם הדיוק שלפעמים הוא חשוב: " …מותר ואפילו חשוב לחשוב אחרת…" כותבת ממי בראשית דבריה, לפני שהיא מזהירה מפני ביקורת משמיצה ורומסת העלולה לחסום רצון או נכונות של כל אחד מאיתנו למלא תפקיד ציבורי, להוביל, להנהיג או אפילו להביע דעתו בכלי התקשורת המקומיים פן יבולע לו, פן "יירמס" כדבריה. הציטוט שהבאת בהתייחסותך – לקוח מ"פוסט" אחר

    2020/06/03 at 1:35 pm
  • From יעל on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    ממי ורעיה היקרות,
    קול קורא לשיח מכבד האומנם?
    "חוגים אשר שמו להם למטרה להשתלט על השיח הציבורי", וזו קריאה לשיח מכבד?
    משהו כאן באמת לא בסדר . הגיע הזמן לשנות את הסגנון והבוטות
    גם הדעה של י' שונה מהדעה של ע' או של ג' וכו.

    2020/06/03 at 8:04 am
  • From עודד on קול קורא לשיח מכבד

    "חוגים אשר שמו להם למטרה להשתלט על השיח הציבורי", וזו קריאה לשיח מכבד, כן?

    2020/06/02 at 9:18 pm
  • From רעיה מירון on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    ממי יקרה,
    לקח זמן אך סוף סוף נאמרו הדברים כפי שצריכים היו להאמר מזמן, תודה לך על כך. באמת קשה לשאת את הבוטות ואת היהירות. רק בעניין הנס יש לי בעיה, איני מאמינה בנסים ומציעה לא להסתמך עליהם.

    2020/06/02 at 6:26 pm
  • From ממי on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    רקפת מותר ואפילו חשוב לחשוב אחרת. מותר ואפילו חשוב ביותר לשנות ולא לקפוא על השמרים.חשוב ביותר לבקר ולדרוש תשובות.
    ואני לא מתכוונת להכנס לתוכנם של דברים רק להתייחס לאוירה.
    אם יש אנשים שדעתם שונה מדעתם של המתנגדים והם פוחדים להגיב כי יצלבו אותם ואותם אישית ולא רק יגיבו להם עניינית אז משהו כאן בכל זאת לא בסדר.
    ואם יש מי שמוותר ולא לוקח תפקיד היום בקיבוץ כי יש סיכוי גדול שמישהו בקלות יבוא ויעשה delete על כל מה שהוא יעשה וישמיץ וירמוס אז בכל זאת משהו כאן לא בסדר.
    הקול קורא הוא לשינוי הסגנון והאוירה.
    והלוואי שיקרה הנס כי כולם כאן רוצים לחיות בשלווה ובשקט.

    2020/06/02 at 4:32 pm
  • From גידי שקדי on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    כתבת יפה רקפת.
    במועצה לבחירת יו"ר קהילה חדש לאחר התפטרותו של צביקה. מעצה האחרונה היה דיון ער ועניני בנושא
    לדאבוני הדיון הזה שהיה חשוב ביותר מכל שהיה בכל המועצות עד עכשיו, דיון זה לא בא לידי ביטוי בפרוטוקול שאלכס עלה ושלח לחברי המועצה לאישור.
    הפרוטוקול היה לאקוני, אנמי שלא לומר מזלזל בחברי המועצה שהעזו להגדיל ראש ולהציע התייחסות שונה מהצעת ההנהלה שהובילה מנהלת מש"א אילת וולקובסקי.
    אסור לאשר פרוטוקול זה.

    2020/06/01 at 9:42 pm
  • From משה נתיב on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    רקפת ועמדותיה הינן, לדעתי, תרומה חשובה להרחבת ההסתכלות, ההתבוננות שלנו על סוגיות בחיי החברה שלנו, ותוספת, אולי חיונית, לדרכי הבחינה של התנהלות הקהילה.

    2020/06/01 at 9:18 pm
  • From אודי בליך on הזכות לחשוב/להרגיש/ לרצות אחרת – אופוזיציה? האמנם? /  רקפת מוהר

    רקפת את אדירה ⁦❤️⁩
    מוכרח להגיד שלא אפול מהכיסא אם יתברר בדיעבד שכל המהלך הזה הוא ניסיון לתפור את תפקיד היו"ר למישהו מטעם אותה קבוצת חברים שחושבת שאנחנו עדיין ב-1990 ושהכול קומבינה אחת גדולה של "שמור לי ואשמור לך".
    שפו גדול לחברי המועצה שגלגלו את השטות הזאת מכל המדרגות.🌻

    2020/06/01 at 9:06 pm
  • From לאה אשכנזי הרץ on שאלות לקראת בחירת יו"ר קהילה חדש / אדם הישראלי

    תודה אדם שהעלת את הנושא באופן ענייני ומכבד. מסכימה איתך שיש לעודד חברים לשוחח ולדון במועצה בנושאים עקרוניים. לטעמי מאוד חשוב שתהיה הגדרת תפקיד ומה נדרש ממנהל הקהילה . האם תפקידו לעסוק ב ABC. או אולי ב XYZ.
    כשתהיה הסכמה על מה הוא תפקידו של היו"ר נוכל לבחור מבין האנשים שיגישו מועמדות , מי מתאים ומי לא . צריך פה דיון ציבורי מעמיק על מהות התפקיד . וזה צריך להיות דיון ולא עצומה .

    2020/06/01 at 6:33 pm
  • From אודי בליך on שאלות לקראת בחירת יו"ר קהילה חדש / אדם הישראלי

    אדם, כתבת יפה, מבקש להתייחס למהות הדברים גם בהמשך לפוסט של דני שרון ובהמשך לישיבת המועצה המדוברת.

    תפקיד יו"ר אינו תפקיד מקצועי, ביצועי לשם כך אנו מחזיקים שני בעלי תפקיד בכירים בשכר (מנהל הקהילה ומנהל עסקי). אם הם לא מספקים את הסחורה אפשר להראות להם את הדלת ולהביא אחרים במקומם. לתפקיד מנהל הקהילה והמנהל העסקי דרישות סף ברורות והמועמדים מובאים לאישור דרך עבודת מטה של וועדת איתור. כך צריך, כך נכון.

    יו"ר קהילה הוא תפקיד מנהיגותי לא טכני/מקצועי ומנהיגות זה לא משהו שניתן ללמד (למרות שזה לא עוצר את האוניברסיטאות מלנסות). מנהיגות משמעותית גדלה בשוליים בחיכוך עם דילמות החיים, לא בבתי הספר ובאוניברסיטאות. גם, לא ניתן לצפות הצלחה מראש, מנהיגות אינה תכונה כללית, היא חמקמקה ואיננה מתאימה תמיד ובאותו האופן על-ידי אותו אדם בכל מצב. מנהיגים שהיו טובים בזמן מלחמה היו גרועים בזמן שלום (ראה ערך צ'רצ'יל).

    מנהיגות והאומץ הציבורי הבא כפועל יוצא של מנהיגות ערכית זה מה שכל כך חסר לנו היום בגבעת חיים (אפרופו, גם ברמה הלאומית). את החור הזה בא תפקיד היו"ר למלא, טכנאים ואנשי מקצוע יש לנו מספיק בקיבוץ כממלאי משרה, חלקם אפילו טובים, מנהיגות איין.

    ציבור החברים, גם אם טעה בעבר הוא הכשיר והנכון ביותר לבחור את מנהיגיו, זה בסיס המהות הדמוקרטית (את הבולשביקים השארנו ב-52 במאוחד, מעבר לכביש). לקבוע קריטריונים וועדות איתור ליו"ר זאת גישה מתנשאת שאומרת לציבור החברים שהם לא מספיק חכמים ומודעים כדי לבחור את הנהגתם. חברי גבעת חיים אינם גלמים ואין אנו זקוקים למומחים מטעם עצמם, מורמים מעם שיכריעו עבורנו ויסמנו לנו בקלפי למי להצביע, מי ראוי ומי המתאים ביותר להנהיג אותנו. זה לא דמוקרטי, זה לא נכון ציבורית ויש לזה טעם לפגם וסירחון של ניגוד עניינים ושחיתות.

    יהיה נכון לעסוק בשיפור תנאי היו"ר כדי לאפשר ליותר חברים להציע עצמם למשרה.

    יהיה נכון לבחון את תפקודם של מנהלת הקהילה והמנהל עסקי לאור המשבר בו נמצאת גבעת חיים ואם יתברר הצורך להחליפם.

    תהיה זאת שגיאה לשנות את התקנון ולהכתיב לציבור מי ראויים ומי אינם ראויים להיות מנהיגיו.

    2020/06/01 at 1:26 pm
  • From danny lacker on הגיע זמן שינוי / ליאור אסטליין

    ליאור היקר מבלי להיכנס לתוכן המרתק כאשר אני השתחחרי ב 1991 ליוותי את הכיתה המדהימה הזו בטיול י"ב ליוון חוויה חד פעמית מקסימים אחד אחד ופלדי הוא ענק !!!

    2020/05/09 at 11:01 am
  • From יעל on "ההתנדבות" – קווים לדמותה / שביט לין

    שאלה לא אישית.
    למה הבחירה להתגורר בקיבוץ ולא ברמת אביב למשל?

    2020/05/02 at 10:16 am
  • From אמיר שילה on "ההתנדבות" – קווים לדמותה / שביט לין

    אני רוצה כחבר הקהילה להודות לכל המתנדבים הרבים שהשקיעו ומשקיעים מזמן הפרטי ומרצם. אני רוצה להודות לכל מי שמוביל את מערך המתנדבים, שמתקשר ומגייס וזאת כדי שכלל הקהילה תוכל לזכות ברמת חיים ושרות גבוהה ובראש ובראשונה נבטיח בימים אלו את בריאותם של חבריי הקהילה בצורה הטובה והמכבדת ביותר. אני שמח שילדיי, משפחתי ואני מתנדבים ומנודבים בימים אלו למען כלל הקהילה. אני רואה בהתנדבות ערך חשוב לנו כקהילה, זהו ההון החברתי שלנו ואשמח להמשיך להיות חבר בקהילה שרואה בזה ערך. כמובן שכל אחד יעשה כראות עינייו, יתרום במה שהוא מוצא לנכון ובמידה שמתאימה לו. מוזמנים לקפה כדי לדבר על זה (במרחק 2 מטר ומסכה). שבת שלום ובריאות לכולם 🌻🌻

    2020/05/01 at 5:36 pm
  • From צביקה on פחות ללמד ויותר לעשות / ענת אופיר

    ענת, הצלחת להעביר את תחושות ירון בצורה מאוד מוחשית שריגשה אותי ויצרת הזדהות מאוד גדולה עם ירון.
    ירון, כאחד שאובחן בלקויות למידה בגיל 50+ תוך לימודיי באוניברסיטה אני מבין היטב על איזו שריטות אתה מדבר ומוקיר אותך ואת עבודתך כדי למנוע אותן מילדים אחרים שלא בחרו להיות עם צרכים מיוחדים אך נלחמים בכל כוחם להשתלב בקהילה. כל הכבוד!!!

    2020/05/01 at 3:20 pm
  • From שרה דוד on "ההתנדבות" – קווים לדמותה / שביט לין

    מסכימה איתך וגם אמרתי ל א פעם שלא יקרה כלום אם יצמצמו את השעות והכלבולית תהיה סגורה בשבת וכך אפשר יהיה להפחית בכמות המתנדבים

    2020/05/01 at 2:42 pm
  • From נויה לס on הגיע זמן שינוי / ליאור אסטליין

    ליאור, כהרגלך כתבת מקסים,

    פלדי הוא אגדה,
    פלדי הוא האמת והיושר.

    עדי, לא תמיד המיעוט הוא הגוף הטועה….!!!!

    2020/04/30 at 7:26 pm
  • From ענבל סמית on תפוז הזהב / חזי אחיטוב מעניק ל...

    וואו חזי, תודה! ריגשת!

    2020/04/29 at 10:00 am
  • From נירה ברנסום (שיפמן) on הזכרון בסדר

    את כמובן צודקת רעיה. טעות של חוסר תשומת לב. תודה על התיקון (בקשתי שיותקן).

    2020/04/18 at 12:20 pm
  • From צביקה on הרהורים בימי קורונה/ רענן רז

    רז, להקשיב ליסמין זה תמיד נכון. כתבת מאוד ברור, שנון וכנראה כרגיל , מדויק. תודה רבה

    2020/04/18 at 10:10 am
 

Comments are closed.

42495896