• From דני לקר on המגן / עומר ומוטי זעירא

    חיימקה האחד והיחיד כבוד !!

    2020/12/05 at 1:00 pm
  • From צביקה on לאט אבל קדימה / מיכל בן נח

    תודה מיכל, סיכמת יפה שעות שיחה ארוכות.

    2020/12/02 at 1:59 pm
  • From אודי בליך on לא לעצום עיניים / רקפת מוהר

    רקפת, מסכים עם כל מילה. זה ממשיך את מה שגם צפריר כתב: "…ההנהלה ניגשת באופן מידי לעסוק בהסדר הביניים שהוא מרכיב אחד בשאלת הקמת השכונה ולהבנתי אין מקום לדון בו במנותק משאלות מהותיות לעניין הקמתה כגון השיוך הקנייני ושיטת ההפעלה של השכונה. …הסדר הביניים הוא לא חזון. דיון בו במנותק משאר המרכיבים מחזק את הסיכוי לאי הבנות ולכישלון"

    כולי תקווה שמספיק חברים יראו את האור, יבינו שזאת טעות "ככה לא בונים חומה" ויצביעו נגד. אני מקווה ששכל ישר והגינות בסיסית בין אנשים יגברו בהצבעה הקרובה על הדמגוגיה, צרות האופקים והייאוש. לאמץ את הסדר הביניים, הסדר עונשי שנועד להבטיח עם "פטיש בראש" עמידה בהסכם שיוך לפני בכלל שהבנו שאנחנו מסוגלים/רוצים לשייך זה חוסר אחריות קולוסאלי שיכול בקלות להעביר אותנו מהשאלה שכונה ג' כן/לא לשאלה גבעת חיים כן/לא.

    2020/12/01 at 10:28 am
  • From אודי בליך on בהמשך לראיון עם צפריר בבתוכנו האחרון / יזהר לנדאו

    יזהר, מה לעשות צפריר צודק…
    "…ההנהלה ניגשת באופן מידי לעסוק בהסדר הביניים שהוא מרכיב אחד בשאלת הקמת השכונה ולהבנתי אין מקום לדון בו במנותק משאלות מהותיות לעניין הקמתה כגון השיוך הקנייני ושיטת ההפעלה של השכונה. …הסדר הביניים הוא לא חזון. דיון בו במנותק משאר המרכיבים מחזק את הסיכוי לאי הבנות ולכישלון".

    בוא נפרק את הדברים. הכישלון "פעם ועוד פעם להעביר את ההחלטה שדורשת כאמור רוב מיוחס", נבע בעיקרו מניהול כושל, סדרה ארוכה של החלטות גרועות והעדר אותה הדרך עליה מצביע צפריר. להזכירך, חלופת האגודה הוצגה לציבור כאופציה הראלית היחידה, מידע שוקף לחברים באופן מגמתי ומסולף, מספרים "טופלו" כדי לשרת את הנרטיב של "אין ברירה" (נשמע מוכר?), נעשה ניסיון להעמיס איזונים במאות אלפי שקלים על שכונות א' וב' תוך הפרה מהותית של הסכם החברות עליו חתם הקיבוץ עם חברי שכונות אלו, בוצעו "חיסולים ממוקדים" לאנשים שהביעו דעה, שאלו או התנגדו ומידע רב הוסתר. אבל, ובעיקר נוהל האירוע כולו מתחילתו ועד סופו כסידור עבודה וחלוקת דיבידנדים במסגרת קבוצת "ה-400" ותו לא. לכן נכשל.

    הסכם הביניים הוא הסכם עונשי שנועד להבטיח שקיבוץ שהתחיל תהליך שיוך יסיים אותו כי האלטרנטיבה בהפרת ההסכם כל כך חמורה שהיא איננה מתקבלת על הדעת. לא ברור לי איך אדם חכם כמוך לא מצליח להבין דבר כל כך פשוט. זה בתוך השם "הסדר ביניים", הביניים זה בין קבלת החלטה על שיוך לבין מימוש השיוך.
    הרוב המוחלט של הקיבוצים בתנועה הקיבוצית מבין זאת ולכן הקיבוצים שנכנסו להסדר הם אלו שנמצאים בתהליך שיוך שסופו נראה לעין והם מעוניינים להתחיל לבנות בתקופת הביניים עד השלמת תהליך השיוך. רק בגבעת חיים האסימון הזה משום מה לא נופל ואנו כאחוזי "עמוק" רצים אל פי תהום.

    כמה יוהרה טמונה במחשבה שאנחנו יותר חכמים מכולם, שנוכל על-ידי מציאת פרצות בהסכמים (חלקת המגורים, הסדר ביניים בלי שיוך) לסובב את מדינת ישראל על האצבע ולקמבן קומבינה.
    האם העונש על חטא היוהרה אינו ברור?

    את הזמן שבוזבז בניהול כושל והחלטות גרועות לא ניתן להחזיר, בטח לא על-ידי עוד מאותו הדבר. לכן, צפריר צודק, וגם שמוליק לשם הביע זאת באופן מדויק במועצה האחרונה. לשמחתי יותר ויותר חברים מתחילים להתעורר ולראות את האור. אני מקווה שמספיק יתעוררו עד האסיפה הקרובה וההחלטה המשוגעת הזאת לא תעבור.

    ראשית, נדרשת החלטה מסודרת ושקולה על תהליך שיוך כן/לא. החלטה כזאת לא מקבלים עם "אקדח לרקה" (הסנקציות שבהסדר הביניים). במידה והחלטה כזאת תעבור ונראה שהיתכנות המימוש גבוהה אז ורק אז ניתן להיכנס להסדר הביניים. תתפלא, אבל זאת גם הדרך המהירה ביותר לבנות, אף על פי שהיא תיקח מספר שנים.

    נאמר בעבר "לא נשייך בכל מחיר", מה זה אומר?
    האם יש עוד במהותה של גבעת חיים איחוד או רק שכונה ג'?
    אולי מה שאפשר היה עד 2012, לא ניתן ב-2020 ונדרש לתכנן את שכונה ג' מחדש ולהתאים את שיטת הקליטה לתנאים של היום?
    מאיפה עשרות המיליונים שנצטרך לשלם על הסדר הביניים?
    מאיפה יבוא הכסף, על חשבון מי, על חשבון מה?
    מישהו בכלל יודע כמה זה יעלה לנו?

    אפרופו 751, היום היא אינה רלוונטית כי אין לרמ"י שום יכולת לדרוש מהקיבוץ ליישם אותה, אם הייתה יכולת כזאת היא הייתה מתממשת מזמן. כניסה להסדר הביניים והפרתו, כי זה מה שיקרה, פותחת פתח ממשי לרמ"י לדרוש מימוש לפי 751 ללא קשר למה תחליט גבעת חיים. על משקל " אקדח שמופיע במערכה הראשונה יירה במערכה השלישית".

    לכן, הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה, לחשב מסלול מחדש ולעלות את גבעת חיים על דרך חדשה שתוביל לבניה וצמיחה ולא לאסון הכלכלי והפירוק החברתי העומד מהצד השני של כניסה להסדר הביניים שלא מתוך תהליך שיוך.

    2020/11/26 at 11:05 am
  • From גידי on "משקיף על המשקיף" / שביט לין

    כתבת יפה.
    הרבה מדי ,מאוחר מדי.
    נכון וטוב שהעלת את שמו של צפריר בן אור.

    2020/11/24 at 6:00 pm
  • From לאה אשכנזי הרץ on ימי קורונה / סמדר זעירא    

    יצאת מחוזקת

    2020/11/23 at 4:41 pm
  • From לאה אשכנזי הרץ on כולם נפגעים ... כל בית אב ״ותיק״ / נטליה מרמס 

    תודה נטליה . האמת ? אין לי שום סיבה להשתתף במימון ועזרה כל שהיא למי שאיננו צאצא שלי . את 54.000 שח אשמח " לתת לכל אחד מהילדים שלנו .
    סליחה אבל הערבות ההדדית נגמרה . טוב לי למות בשלווה להוריש את דירתי הצנועה ללא תוספות 120 מ"ר לילדי שלי .

    2020/11/23 at 4:35 pm
    • From הראל on כולם נפגעים ... כל בית אב ״ותיק״ / נטליה מרמס 

      היי לאה
      אם הבית שלך 120 מ"ר את לא נפגעת ולא צריכה לשלם כלום.

      2020/11/24 at 3:08 pm
  • From אודי בליך on כולם נפגעים ... כל בית אב ״ותיק״ / נטליה מרמס 

    נראה לי סה"כ אירוע די פשוט…
    עלות השינוי בחלקת המגורים למשפחה: 54,000 ₪. סה"כ: 54,000×275 = 14,850,000. ללא השינוי בחלקת המגורים בשכונה ג' 20 מגרשים בהנחה של 33% ו-40 ב-91%.
    אם מחברים ביחד זה: 0.716 = 60/(20×0.33 + 40×0.91) או 71.6% למגרש באיזון פנימי. השינוי בחלקת המגורים מאפשר הנחה של 33% על כל 60 המגרשים. ההפרש בין 71.6% ל-33% הוא 38.6%. 38.6% מערך קרקע של 1,800,000 ₪ כפול 60 מגרשים זה 41,688,000 ₪. כלומר, בעלות כוללת של כ-15 מיליון ₪ קונים הנחה כוללת של כ-42 מיליון ₪ על כל שכונה ג'.
    בחלוקה ל-60 מגרשים כל מגרש מאזן את השכונות הוותיקות בכ-247,500 ₪ (14,850,000/60). ההורים של מי שבונה יכולים כמובן לוותר על הפיצוי ולהעביר לילדים שלהם כך שבקיזוז יצא 193,500 ₪ (247,500-54,000). כל זה בתמורה להנחה בקרקע שמקבל כל מגרש בשכונה ג' בשווי של כ-695,000 ₪ (41,688,000/60). ככה כולם מרוויחים.

    קיצר, לא הכול מסובך וזה כל מה שצריך לעשות. זה צודק והגון ומבטל מראש כל סיבה להתנגדות. בתנאי שעושים את זה מראש וגלוי כתנאי למהלך כולו. לעומת זאת, עושק בהמתלה של סיסמאות חלולות כמו "ערבות הדדית", "קהילה" וכו' ואמירות מקוממות שזה (54,000 ₪) "לא הרבה כסף ולכן לא נורא" זה כבר סיפור אחר…

    2020/11/22 at 9:23 pm
  • From שירה מוהר on כולם נפגעים ... כל בית אב ״ותיק״ / נטליה מרמס 

    Well said.

    מי יתן ונקבל החלטות רציונאליות, ולא מתוך היסטריה ואובססיביות.
    אני מקווה שהמסר החשוב שלך יחלחל, ושגם בוני שכונה ג׳ (שמשפחתי נמנית עמם, כך שאי אפשר לחשוד בי כמי שלא מעוניינת בבניה) – יתגברו על הנטיה הכה ישראלית, ויתאזרו בסבלנות.

    2020/11/22 at 1:49 pm
  • From גידי שקדי on כולם נפגעים ... כל בית אב ״ותיק״ / נטליה מרמס 

    כתבת יפה נטליה.
    ראשית ברצוני להוסיף שקיימת עוד חלופת שיוך, חלופה שבה נמצא הקיבוץ שנים רבות.
    הסדר תשלום רב דורי, ( 100 שנה ).
    בהסדר זה חייבים להמשיך מפני שלרמ"י אין שום עניין להגיע להסדר בנייה בקיבוצים.

    2020/11/21 at 6:46 pm
  • From רעיה מירון on לאמא אורלי

    ליאם יקרה, קורע לב. יש רצון להתחלק אתך, גם עם עדן ועם אור, לקחת מכם לפחות חלק, קצת מהכאב שלכם, וזה לא אפשרי – רק שתדעו

    2020/11/20 at 1:06 pm
  • From רענן רז on דבר העורכים / שלמה כהן

    אני מסכים עם תמר ואף פעם לא הבנתי את הנוהג בגח"א שלא לפרסם תוצאות מלאות של בחירות מסוג זה. לא מדובר בצנעת הפרט, מדובר בשקיפות ותוצאות של אנשים שבחרו להעמיד את עצמם להצבעה. מי שלא מסוגל לעמוד בפרסום התוצאות בוודאי לא יהיה מסוגל להיות חלק מההנהלה. אני מקווה שהחל מהפעמים הבאות לפחות יוחלט ויובהר מראש שהתוצאות המלאות מפורסמות בשקיפות. אני יודע שהמניעים להחלטה הם טובים ולא חושד באף אחד בנסיונות הסתרה, אבל זה לא מתאים לחברה דמוקרטית.

    2020/10/27 at 8:12 am
  • From צביקה on דבר העורכים / שלמה כהן

    תמר, הנושא מעט יותר מורכב. ההחלטה לא לפרסם מעבר לרשימת 8 הנבחרים אינה נובעת מהרצון להסתיר מידע, אלא שאם חברים ידעו שכישלונם להיבחר יפורסם ברבים הם לא יגישו כלל מועמדות.
    בשיטת הבחירות שלנו אי אפשר לזייף או לייצר קומבינות.
    אי בטוח שאם תבקשי מהיידי לדעת כמה קולות קיבלת, בטח היא תגיד לך בפרטי.

    2020/10/25 at 5:10 pm
  • From ליאורה רופמן on דבר העורכים / שלמה כהן

    הי תמר
    אני חייבת לומר שממש לא תרבות השושו….
    בניגוד לשנים עברו עוד במעמד יצירת הקשר עם המועמד.ת הוא\היא קבלו את כל הפרטים – מיקומם ברשימה ומספר הקולות.
    כל מי שפנה וביקש לראות את כל הרשימה הוזמן למזכירות לבוא לראות אותה ואף נמסרו בטלפון התוצאות המדויקות למי שביקש ואני יודעת שלא מעט אנשים עשו זאת. הרשימה לא חסויה! אבל השאלה איך נכון לתת פומבי למידע כזה שיש לו גם נגיעה אישית ופרטית. לא צמר גפן אבל כן צנעת הפרט וכבוד לזולת הם שהנחו אותנו.
    יש אנשים שפרסום פומבי למיקומם ברשימה עלול לפגוע בהם באופן אישי (בין אם כאלו שבמקום גבוה ברשימה ובין אם כאלו במקום נמוך). לא הייתי רוצה שעניין פרסום רשימת הקולות באופן אוטומטי ימנע מאנשים לגשת לתפקיד ההנהלה בקיבוץ ( וזה בהחלט עלול לקרות). אנחנו חיים מקום קטן לא מדובר על רשימות למפלגות, מי שמגיש את מועמדותו אינו איש ציבור – אלא חבר קהילה שרוצה להיות מעורב.
    הנושא הנ"ל נדון מספר פעמים ונבחנו כל מיני חלופות.
    לעניין פרסום קלפי זה נפנה לכל 23 המועמדים ונשאל אותם אם הם מאשרים את פרסום הרשימה בפומבי. אם כולם יאשרו פה אחד את הפרסום – אין לנו שום בעיה שהרשימה תפורסם באתר באופן רשמי.
    אנו נשמח לכל הצעה שתסייע לנו בהתמודדות עם נושא מורכב זה.
    ליאורה

    2020/10/25 at 2:18 pm
  • From תמר לנג on דבר העורכים / שלמה כהן

    ותרבות השו-שו נמשכת…
    כמי שהציגה מועמדות לוועד ההנהלה החדש, ביקשתי לדעת איפה פורסמה רשימת התוצאות המלאה. זכותי לדעת מה מיקומי החברתי, לא? אז מסתבר שלא. הרשימה המלאה לא תפורסם, אומרת היידי, כדי לא לפגוע באלה שקיבלו רק קולות מעטים. נראה לכם? מי שמציע את עצמו לתפקידו יודע שהוא עלול לא להיבחר. מה אנחנו, חממה שעוטפת בצמרגפן? מדברים על כך שאחד הדברים שגורמים לא אמון בהנהלה הוא חוסר שקיפות. חוסר שבמצב הנוכחי מעלה חשש לקומבינה. אז איפה השקיפות? ועוד שאלה מתבקשת: מי נתן את ההוראה, האם יש לו מה להסתיר? אני מחכה לתגובה.

    2020/10/25 at 1:57 am
  • From ענת ברנע on תפוז הזהב / ראובן זיו מעניק ל...

    ראובן היקר
    תודה על התפוח וההערכה. אני חושבת במלוא הכנות, שעזרה לזולת היא זכות גדולה ותרומה לנותן לא פחות מאשר למקבל. אז תודה על ההזדמנות

    2020/10/17 at 7:15 pm
  • From מרים ארזי on משפחת ארזי, ניו ג'רזי / דבורה הדר

    שמחתי לקרוא כתבה כה מפורטת עליכם,נכדי האהובים ,יחד אתכם מתגעגעת לראותכם בקרב כל 12 הנינים שלי.בינתים נוספה בת לדגן וגל, בשם ירדן. מתגעגעת. סבתא מרים.

    2020/10/17 at 10:30 am
  • From עדנה ארזי on משפחת ארזי, ניו ג'רזי / דבורה הדר

    משפחתי האהובה, היה תענוג לקרוא את הכתבה שפתחה חלון לחיים שלכם בניו ג'רזי ובהזדמנות הזאת, אני רוצה להודות לדבורה שפנתה אליכם. מתגעגעת אמא/סבתא.

    2020/10/16 at 3:02 pm
  • From דוד שרון on שינוי מבני - השכרות נדל"ן / שביט לין

    כל כך נכון שביט, כל סעיף וסעיף בכתבה. תמיד כדאי לחשוב למי מאד נח שהכל מתנהל בכזה כאוס.
    בדו"ח ביקורת הפנים שנעשה לפני כ 5 שנים על ענף ההשכרות, נכתב בריש גלי שיש להטמיע מערכת מידע לניהול הענף. בתמימותי נרתמתי במרץ לבצע סקר שוק, לבצע ניתוח ואיפיון של מערכות המידע, להוציא מכרז עם דרישות טכניות מפורטות, לאסוף הצעות מחיר, לנסוע לספקים לקבל הדגמות על המוצר שלהם, ועוד אין סוף מטלות הקשורות למכרז.
    למרות שנתתי המלצה ברורה ומחיר להטמעת המערכת, העניין התמוסס לאיטו על ידי מנהלי הקהילה והעסקים של הקיבוץ.

    2020/10/07 at 2:15 pm
  • From רעיה מירון on ד"ש חמה מהאטמוספרה שלכם / עמית תירוש

    יואב יקר, גם עמית יקר, תודה לשניכם על ראיון מעניין ומחדש שיש בו גם חיוך, זיכרונות ואהבה

    2020/09/24 at 3:56 pm
 

Comments are closed.

42495896