20230317_170026

בעבר היו מתפרסמים דפי מידע ממנהלי הקהילה או יושבי-הראש לתאי הדואר של החברים. עם ההתקדמות הטכנולוגית ומערכות המידע, עבר רוב המידע לרשת ואנו יכולים לצפות ולקרוא אותו באתר הקיבוץ.

טענות על חוסר שקיפות היו נפוצות לאורך כל השנים, גם כשהמידע היה זמין דרך מפגשים ייעודיים (לקראת ההפרטה, בניית שכונות א'-ב', השיוך ועוד) ופרסומים באתר ובדפים.

לאחרונה, אנחנו נותנים ביתר-שאת במה בעלון ליוני ארי (מנהל הקהילה) ולליאורה רופמן-לין (יו"ר הקהילה) ומעודדים אותם להעלות נושאים הנמצאים בטיפול המערכת הניהולית בקיבוץ, כך שהציבור יוכל להיות מעודכן ומעורב ללא טענות של "לא ראינו, לא שמענו ולא קראנו".

בעלון זה מופיעה סקירה מקיפה וחשובה של ליאורה, אותה אנו ממליצים לחברים ולתושבים לקרוא, להתעדכן ולהבין, בנוסף לכניסה לאתר הקיבוץ שם ניתן לקרוא פרוטוקולים ומרכיבים כמו התקציב, המועברים לציבור לאחר עבודה רבה ומעמיקה של חברי הנהלת הקהילה, המועצה, ועדות וענפי הקיבוץ.

כל זאת על-מנת להנגיש את המידע הרלבנטי לכולנו בקיבוץ.

אנו חיים בימים סוערים אלה, בין ציפייה ליציאה מוצלחת ממשבר חוקתי ופוליטי מהקשים (אם לא הקשה ביותר) שעברה המדינה אי-פעם, לבין חרדה מהתפתחויות הרות אסון של אותו משבר, אם נגיע לבג"ץ ללא פתרון פוליטי. ברמה המקומית, אנו חייבים להדגיש את מקומן של הנשים בקיבוץ, המובילות את המאבק הציבורי של הקהילה בהפגנות המקומיות והארציות. זאת, על רקע אותן התפתחויות דינאמיות עד שקשה לדמיין היכן נמצא עצמנו כשיופיע העלון הזה, בסופו של דבר.
בואו נקווה שיחול שינוי לטובה, כך שדבר העורך הבא יהיה אופטימי יותר.

20230318_121736

כי למרות הכל, החיטה צומחת שוב, הפריחה בפרדס מתחילה להפיץ את ריחותיה המתוקים, הפסח נחגג במשפחות וברוב-עם בחדר-האוכל, הילדים יוצאים לחופשת הפסח והפריחות בטבע הסובב אותנו מספקות מראה מלבב ממנו כולנו יכולים לשבוע נחת. חג שמח לכל החברים, התושבים והילדים וחופשה מהנה למורים ולכל התלמידים בקיבוץ.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

42495896