• From טלי סופר on דיון בנושאי המועצה של ה- 1.11

    בעבר העלתי את השאלה ואני שואלת שוב:
    קבענו מנגנון ליצירת קרן תשתיות (אחוז מסויים מרווחי גת וכד') שאמורה להיות המקור היחיד/ העיקרי לטיפול בתשתיות (מבנים, כבישים, ביוב, מים, תקשורת, חשמל….). יש לי רושם שבמנגנון שנקבע , הקרן לא יכולה לספק את הצרכים שלנו.
    קיים פער לא סביר מבחינתי בין המגרש, הבית ורמת החיים של כל פרט, לבין התשתיות הציבוריות שכל אותם פרטים נהנים מהם.
    כוונתי היא שקיימת:חלוקה לא מאוזנת בין מה שיש לכל אחד מאתנו בכיס הפרטי, לשימוש משפחתו, לבין מה שיש לכל אחד מאתנו בכיס הציבורי, לשימוש הקהילה שבה אנחנו חיים.
    לכן אנחנו צריכים להתלבט בין שיפוץ מבני חינוך, שלא טופלו 40 שנה, לבין טיפול במערכת כבישים בלתי מתאימה בעליל לשנת 2011.
    בקיצור, לדעתי , הנהלת הקיבוץ צריכה לבחון בהקדם את השאלה של הקף המקורות של קרן תשתיות והתאמתה לצרכי הקהילה.
    ניתן לדעתי לבחון גם הגדלת המיסוי הפנימי לצורך הגדלת קרן תשתיות.

    בברכה
    טלי סופר

    2011/10/28 at 7:16 am
  • From יוסי בליך on דיון בנושאי המועצה של ה- 1.11

    חברים שלום,

    אני מתכוון להציע למועצה לדחות את שיקום הכבישים המוצע בשבוע הבא במועצה, ולשתמש בסכום המוצע בסדר גודל של מליון שקל להמשיך להתקדם בשיפור תשתיות מבני החינוך.

    שלא ישתמע שאני מזלזל בשיקום מערכת הכבישים הקיימת שלנו, אך כל עת התקציבים לתשתיות הקיבוץ מוגבלים אני מאמין וחושב שהחינוך הוא בעל עדיפות גבוהה יותר.

    צביקה, האם אפשר להביא למועצה יחד עם תשתיות הכבישים גם כחלופה את המשך שיפור מבני החינוך?

    אשמח לשמוע מיתר חבר המועצה את דעתכם או כל הערה אחרת.

    יוסי בליך

    2011/10/27 at 11:52 pm
  • From לס נויה on בריונות במגרש הכדורגל

    תום וגיא היקרים,
    אתם כל כך צודקים – אין לאף אחד זכות לגרש אותכם. יש מנהג בקיבוץ כבר הרבה שנים שהגדולים מגרשים את הקטנים. כמו שהקיבוץ משתנה כך גם מנהגיו.
    תמשיכו להיאבק על זכותכם. מכיוון שיש הרבה ילדים בגילכם שמשחקים אפשר להפעיל את ההורים.
    בהצלחה!!!!

    2011/10/18 at 9:49 am
  • From דקלה שרון on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    לא נעים לי להיות בעלת הכי הרבה תגובות על הפוסט הזה, אך בכל זאת אסתכן בכך .. בתור אחת שנוסעת בקלנועית יום יום באיזור הרפת והבריכה, איזורים שנחשבים "מחוץ לתחום של ילדי השכונה", ומחוץ לתחום, כנראה, של מי שמשפיע… גם היום נסעתי שם, ומכיוון שכבר שעון חורף, ומכיוון שכבר חשוך, הנסיעה מרגישה הרבה יותר מפחידה, ולהרגשה הזו נוספו עוד 2 כמעט-התנגשויות חזיתיות של רכב בקלנועית!!! פעם אחת אפילו נאלצתי לרדת לשוליים, וזה מאד מסוכן עם קלנועית.. אז, אולי, ילדי השכונה חשובים יותר מאלו שמעוניינים להתנהל ברכבים דו-תלת גלגליים בשאר רחבי הקיבוץ??.. מקווה שהתשובה לכך היא לא!!

    2011/10/06 at 12:24 am
  • From ענת אופיר on עוד מערב ראש השנה: הלהקה

    תודה רבה ליניב על הפקה מוסיקלית נפלאה, ולכל חברי הלהקה והזמרים, שהוסיפו חלק כל כך משמעותי לערב היפה שהיה.
    שנה טובה!
    ענת

    2011/10/06 at 12:08 am
  • From דקלה שרון on הקיבוץ שלנו

    בינתיים כבר קיבלתי אינפורמציה מקרוב… תודה רבה לניר וזיו על סרטון ככ קצר תמציתי ומדהים! קסם!

    2011/10/02 at 7:02 pm
  • From שוש צביון on הקיבוץ שלנו

    מה זאת אומרת בלי קרדיטים? גם לומר תודה אי אפשר? הסרטון מדהים וכל כך גבעת חיימי. שנה טובה לכל באי הקהילה,
    שוש

    2011/10/02 at 6:30 pm
  • From רענן רז on הקיבוץ שלנו

    ניר הורוויץ ביים, זיו שחר ערך, אבל הם ביקשו להעלות בלי קרדיטים…

    2011/10/02 at 5:56 pm
  • From דקלה שרון on הקיבוץ שלנו

    פשוט מקסים! אין מילים!! בעיקר הנס של גל פרנק!!
    מישהו יודע מי ערך את הסרטון ??
    אנא, פרגנו לו!! :)

    2011/10/02 at 5:35 pm
  • From ליאור תירוש on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    אין ספק ששוב יש כאן מקרה של חוסר תכנון מספק (ואפילו לא לטווח כל כך ארוך):
    קודם משקיעים בשדרוג הכביש, אחר כך מתפלאים שכשהכביש רחב המכוניות נוסעות יותר מהר. אז שמים עציצים כדי להצר את הכביש מחדש, ואחר כך חוסמים אותו לחלוטין…
    עכשיו כל התנועה עוברת בכביש אחר – שגם הוא ליד בתים (אבל אחרים..). מחר תהיה שכונה נוספת בצדו השני של הכביש (שחלק מהמגיבים מתעקשים לכנותו "עוקף" למרות שהוא יעבור בקרוב במרכז השכונה החדשה המורחבת).
    ומה אז – איך ילדי השכונה החדשה יחצו אותו? או שאולי גם הוא ייחסם?
    אם רוצים להפנות את תנועת המכוניות לבריכה ובתי הספר בכביש עוקף – צריך לסלול כביש שיעקוף את כל הבתים שעומדים להיבנות ולהשאיר את שאר הכבישים פתוחים – אך עם אמצעי האטה.
    בכל מקרה אסור לחסום כביש כל כך מרכזי לכל חברי הקיבוץ בלי תכנון כולל המתחשב גם בבנייה העתידית, וללא דיון ציבורי פתוח שייקח בחשבון את צרכי כלל החברים.

    2011/09/30 at 10:08 pm
    • From דקלה שרון on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

      מסכימה עם שוקי וליאור .. ושוב אני שואלת- מה עם מחסום חשמלי לחברי הקיבוץ בלבד??

      2011/10/02 at 7:05 pm
  • From תמר לנג on בשם קדושת הפרצלציה

    האם זה בגלל גילי המתקדם או מנת המשכל שלי, או אולי מיעוט מעורבותי בנעשה בקיבוץ – לא הבנתי בכלל על מה מדברת רשימתה של רעיה "בשם הפרצלציה". לטובת אנשים במצבי, שמוצאים עצמם מחוץ לעניינים והעלון משמש להם איזה חלון להצצה פנימה, מן הראוי שכתבות מסוג זה יכללו קצת יותר מידע ממשי ולא רק רמיזות סתומות, המובנות רק ליודעי ח"ן.

    2011/09/29 at 10:07 pm
  • From דן שגיא on דבר המערכת

    הוצאתם יופי של עלון לקראת החג עשיר בתוכן,ערוך בטעם רב ומאד מגוון. המשיכו במלאכה וישר כוחכם.תנו במה לכל דעה מלבד כאלו שעינינם אישי/פרטי בין חברים. אני מבקש להמשיך ולקבל את העלון המודפס, בתנאי שישמור על רמתו הנוכחית. שנה טובה לכל הנוטלים חלק במלאכה.

    2011/09/28 at 10:13 pm
  • From אמיל זיידמן on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    סליחה שאני מתחיל לחזור על עצמי, אבל הפתרון הוא שוב ושוב ושוב – וועדתתכנון משמעותית וגדולה שיש בתוכה אפשרות להשמעת קולות שונים ושיתוף ציבור, שיתוף ציבור , שיתוף ציבור.
    אם הייתה וועדת תכנון מסודרת שהייתה אומרת נראש – "יש דיון על דרכי הגישה בקיבוץ, ואנחנו מתכננים את הסגירות האלו והאלו", היתה אפשרות להתדיין, להעלות הסתייגויות, לשמוע הסברים וגם להציע פתרונות שונים. ואז היה מתקבל פתרון שהיה מקובל על יותר חברים (לא על כולם) וגם היה אפשר לתכנן אותו טוב יותר מבחינה בטיחותית וגם מבחינה אסטטית. (כרגע זה נראה די נורא). הפתרון הוא וועדת תכנון מסודרת, גדולה, פתוחה לציבור, שקופה ומשתפת ולא החלטות שנתקבלות בחדרי חדרים וקובעים עובדות בשטח.
    לעצם העניין, בטיחות ילדים תמיד טובה בעיני על נוחות של מבוגרים, והליכה ברגל בשבילי הקיבוץ תמיד טובה בעיני על נסיעה ברכב. אנחנו לא חדרה או תל אביב או ניו יורק, ויש סיבה לכך שאנחנו נקראים קיבוץ. יש כביש חליפי, ניתן לנסוע בו, מדובר בעוד 2-3 דקות של נסיעה – זה לא סוף העולם. כל המקומות עדיין נגישים לחלוטין ( למעט הדואר – וזה לא נורא), ומי שיתרגל לדרך נסיעה אחת, יתרגל לאחרת. אני הייתי לוקח את המעבר הזה, משדרג אותו והופך אותו למשהו אסתטי יותר, חלק ממשי מהארכיטקטורת נוף המדהימה שיש פה.
    שנה טובה

    2011/09/26 at 11:22 pm
  • From שוקי on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    שלום לכולם!
    הבעיה המרכזית שלנו, שאין ראיה מערכתית מקצועית בנושא הבטיחות. כל הפתרונות נעשים בשליפה (גם סביב בתי הילדים!). כנראה שכחתם שלאורך הכביש העוקף, מתחילה בניית השלב הבא של שכונת הבנים. ומה אז?? נסגור גם כביש זה וניסע דרך הרפת ומרכז המזון??
    גם לכביש שנסגר יש פתרונות טובים יותר להאט את התנועה ולגרום לכך שמי שינוע בו יאלץ לנוע לאט. הפתרון שהיה, קצת שלומיאלי(וסליחה אם פגעתי במישהו).
    שנה טובה לכולם, שנדע לפרגן לאחר ולהיות יותר סבלניים וסובלניים
    שוקי
    אני קורא מעל במה זו להנהלה, להביא מתכנן טוב ויצירתי, לבדוק ולהציע פתרונות בטיחות לכל כבישי הקיבוץ.

    2011/09/26 at 8:33 am
  • From דקלה שרון on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    שלום לכם,
    אם מדובר במי שאינו דייר בקיבוץ, ישנם הרבה קיבוצים אשר סוגרים את הדרכים הפנימיות לקיבוץ ע'י מחסומים שנפתחים באמצעות שלט או חיוג מס' טלפון, לפי מספרים רשומים של החברים.
    מצד שני, אם החסימה תמשיך לעמוד על תילה, יש לשים שלט במחסום הראשון (לפני מגרש החניה של חדה"א) שאין כניסה למרכולית, ולא רק תמרור קטן של דרך ללא מוצא, כי אנשים שהתרגלו לנסוע בנתיב זה שנים, נוסעים בו כהרגלם, ובכלל אינם שמים לב לתמרור החדש. כך נעשה בכל מקום בו יש שינויים בהסדרי התנועה.
    תודה :)

    2011/09/25 at 11:19 pm
  • From דקלה שרון on "התסריט שחששנו ממנו מתקיים" / ראיון עם נעה לוי

    לנועה,
    ראשית- אני רוצה לאחל לך באמת הנאה שלמה מתקופת הפנסיה, אותה הרווחת בכבוד!
    ולאחר קריאת הראיון.. כאשר אני כבר כמה שנים בתוך ה"עסק" של החינוך המיוחד.. שוב עולים כאן הדברים הכל כך בירוקרטים ומטופשים כמו "סמל מוסד" ו"מוסד מוכר".. כאשר בצל החינוך המיוחד, מסתכלים על כל ילד, ואני כותבת זאת בדחילו ורחימו, כמספר.. לא מסתכלים על הבן אדם שמסתתר מאחורי המספר, לא מסתכלים על הבן אדם שהשיטה המיוחדת יכולה להצמיח אותו. אלא רק על אישורים וניירת. וזה מחליא אותי. כן, מחליא. כל פעם מחדש, לשמוע על אטימויות של משרדי הממשלה בכלל ומשרד החינוך בפרט, כאשר מדובר בחינוך המיוחד. גם הילדים וגם ההורים, שלצערם של כולם (אף אחד לא בחר בזה!) נכנסו לתוך המערבולת הזו,חווים כל כך הרבה קשיים בחיי היומיום, ועדיין הבירוקרטיה מעמיסה עלינו עוד ועוד..
    ואני כבר חלמתי על היום שגיא יגיע לכתה ז' ויתחיל ללמוד בשפרירים.. אבל עד אז……..
    בכל אופן- לך, אישית, הרבה תודה, ושתעשי רק מה שאת אוהבת, רק מה שאת חושבת, שיהיה לך טוב :)

    2011/09/25 at 11:05 pm
  • From טובה מייקלס on מה חתולים מחוסרי בית יכולים ללמד אותנו על עצמנו ועל החברה שבה אנו חיים

    תודה על כתבה ברורה מסבירה ומלמדת שנותן המון חומר למחשבה. תודה רבה על המסירות שלך לרווחת חתולי הרחוב ודרכה לרווחת הקהילה.
    טובה

    2011/09/25 at 9:25 pm
  • From שלמה שחר on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    מסכים אתך בכל לב. החסימה המתמדת פוגעת באיכות החיים של החברים.

    2011/09/25 at 9:07 pm
  • From איתי עמית on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    על מנת לחדד, לא כל דרי שכונת הבנים מרוצים מהפתרון של חסימת הכביש העליון. ניתן היה בקלות להגיע להסדר בטיחותי שלא יפנה באופן קבוע את כל תנועת הקיבוץ לכביש התחתון. מההסדר הנוחכי יש נהנים יותר ונהנים פחות. ניתן היה לחסום כביש זה כמו את שאר כבישי הקיבוץ בעזרת מחסומים מתוזמנים, בשעת ההליכה לגנים בבוקר ובחזרה מהם אחר הצהריים. למעשה עדיין ניתן !!

    2011/09/21 at 9:22 pm
  • From חמוטל עמית on עציצים על גלגלים... קיבוץ נעול?!

    "בשכונת הבנים, אבל מחסום על הפנים"
    שלום לכל החברים.
    גם אני מתגוררת בשכונת הבנים,בבית הקיצוני והקרוב ביותר לכביש התחתון שלה. גם כך היווה תמיד כביש זה מקום לתנועה סואנת המנקזת אליה מוקדי-ענק כמו: בי"ס משגב, בי"ס שפרירים, אולם הספורט, בריכת השחייה, "הנקודה"(יד שנייה, פלאפל) ועוד…
    הלא די בכך?
    מדוע צריך היה לנקז גם את תנועת חברי הקיבוץ וקוני הכולבו אל כביש זה? אנחנו חיים כעת על אוטוסטרדה מהירה, רועשת ולא הגיונית!
    אלו שנהנים מחסימת הכביש המרכזי הם חברים טובים שלי ואנשים יקרים מאוד לליבי, אבל אני חשה שהדבר נעשה שלא בידיעת ובהתייעצות כלל החברים, אלא לנוחיותם העיקרית של חבריי.

    2011/09/21 at 4:39 pm
 

Comments are closed.

42495896