• From חגי דור on פעם שלישית גלידה? / אודי בליך

    אכן כפי שכבר ציינתי בשבוע שעבר כמדומני, האסימון גולש לו למטה אט אט ובבטחה- דברים כדורבנות שחשוב להקשיב להם!

    2018/06/27 at 3:50 pm
    • From חגי דור on פעם שלישית גלידה? / אודי בליך

      אודי האיר בצורה מנומקת ובהירה נקודות שעד כה היו עמומות או כאלו שלא נחשפו במלוא משמעותן ושאולי רבים לא נתנו דעתם עליהם מסיבה של אי נוחות או קוצר רוח להתמודד איתן.
      טוב יהיה לקחת נשימה עמוקה לעצור לרגע ולחשוב מחדש עליהן(על הנקודות כמובן)

      2018/06/27 at 6:45 pm
  • From צביקה בן נח on פעם שלישית גלידה? / אודי בליך

    אודי,
    לא אכנס לפרטים או לוויכוח על חלק מהדברים שכתבת ולו מכיוון שאני מסכים אתך לרוח הדברים. ראש בקיר לא יעזור וגם לא רצוי.
    אין לי ספק שלכל בעיה יותר מפיתרון אפשרי אחד וכל דבר ניתן לבדוק במשקפיים של עלות – תועלת. בזמנו בניתי תוכנה לקבלת החלטות מנומקות שפעלה על פי שני עקרונות אלו.
    כתבתי כבר פעמיים שנדרש דיאלוג אמיתי שמחייב את כל המשתתפים בו להיות מוכנים לשנות עמדות. אמרתי שכשאכנס לתפקיד מתכוון ללמוד את כל מוקדי ההתנגדות, להבין אותם ולחפש ביחד דרך להתגבר עליהם כדי שנוכל להמשיך לבנות. אולי אפילו לשנות את סדר הפעולות.
    רק לגבי הרשימה של שכונה ג ועל פי התניית המועצה לא פורסמה לא כדי להסתיר מידע אלא כי למעשה אין כזאת מכיוון שסדר התור תלוי בהחלטה עצמה ושינוי תקנון הקליטה (לבנים שניים).
    תודה על ריכוז חלק מהנושאים ואני סבור שיש עוד.
    בברכה צביקה

    2018/06/27 at 3:29 pm
    • From אודי בליך on פעם שלישית גלידה? / אודי בליך

      צביקה, תודה על תגובתך.
      דווקא אודה אם תוכל להרחיב ולהתווכח (חלק ממה שכתבתי סובייקטיבי) דעתך כמועמד ליו"ר חשובה טרם ההצבעה.
      שוב, הכול ברוח טובה וחיובית. כולנו בעד, הוויכוח הוא וויכוח חברי על דרך, לא פחות אבל גם לא יותר.
      בכל מקרה, מאחל לך המון הצלחה, ההצלחה שלך היא ההצלחה של כולנו.

      2018/06/27 at 3:37 pm
      • From צביקה בן נח on פעם שלישית גלידה? / אודי בליך

        לא על רגל אחת. נושא האיזון הוא גם נושא משפטי וגם נושא עקרוני וצריך לקיים עליו שיח יותר עמוק, אולי בתוך הנוגעים לדבר.
        חלופות ופתרונות אפשריים ובעיקר ההשלכות שלהן צריך ללמוד בכובד ראש. כל שאני יכול לומר כרגע הוא שזאת הגישה שלי, ניסיתי גם להניע את ההנהלה לכיוון אחרי ההצבעה הראשונה וכנראה זאת הדרך הנכונה.

        2018/06/27 at 3:50 pm
  • From ציון נואמה on לקראת הבחירות ליו"ר / ציון נואמה

    משה שלום
    מה שאתה רואה כפגיעה בתקינות התהליך אני רואה כחובתי ואחריותי לתהליך, כדי שיהיה נקי יותר משיקולים זרים ואינטרסים אישיים. לא ברור לי למה יש בכך פגיעה בתהליך כשאני מביע את דעתי ומבסס אותה בצורה עניינית לגופו של עניין ולא לגופו של מועמד, מבלי לפגוע בכבודו של אף אחד מהמועמדים.

    2018/06/25 at 1:20 pm
  • From מוישה נתיב on לקראת הבחירות ליו"ר / ציון נואמה

    לדעתי, ציון, עשית טעות. פגעת בתקינות ההליך, בהתייצבותך הפומבית לצד מי מהמועמדים, מהלך לא הוגן.

    2018/06/25 at 10:05 am
  • From איילת on ראיון עם רונן ואילת, נציגי ועד הנהלה / שלמה כהן, היידי עפרון

    תודה למגיבים על המילים החמות.

    2018/06/24 at 12:14 pm
  • From שלומית בן יון on ראיון עם רונן ואילת, נציגי ועד הנהלה / שלמה כהן, היידי עפרון

    גם אני שמחה לנצל את ההזדמנות להתייחס להנהלת הקהילה הנוכחית בעקבות הראיון עם אילת ורונן.
    גיליתי בכם כתובת אליה יכולתי לפנות בנושא שלכאורה לא היה לו פתרון, מצאתי אצלכם אומץ לפעול על פי המצפון, חוויתי התמסרות, רגישות ויצירתיות, כדי למצוא פתרון מיטבי.
    בעקבות התהליך, אני מוצאת עצמי מציעה לחברים שמרגישים שלא ניתן להם מענה לנושא אישי או עקרוני, לפנות לחבר הנהלה, כדי לזכות להתייחסות רצינית ומעמיקה.
    המודל שבניתם, להיות כתובת אמיתית לחברים, נותן ביטחון שאנחנו לא שקופים, הרגשה אמיתית של קהילה.
    תודה ותקווה שאתם והבאים אחריכם לא תוותרו על היעוד הזה.

    2018/06/22 at 12:49 am
  • From איילת on אודי בליך מצביע בעד

    אם הבנתי נכון (אודי מוזמן לתקן אותי אם לא זאת הכוונה), אודי מצהיר שלא ישלם את האיזונים שבהחלטת הקיבוץ ולכן, לשיטתו, (חלק מ)המגרשים בשכונה ג' יאלצו לשלם לרמ"י 91%. אני לא בטוחה מאיפה ההערכה של 91% משווי מגרש ב 1.4 מליון.

    2018/06/21 at 1:23 pm
    • From אודי on אודי בליך מצביע בעד

      איילת הבנת נכון, תשלומי האיזון עומדים בסתירה לחוזה עליו חתמנו עם הקיבוץ ב-2007 (שתי חוות דעת משפטיות בלתי תלויות).
      חוזה החברות שלנו חזק מהחלטת הקיבוץ.
      לכן תשלומי האיזון הם התנדבותיים, מי שרוצה ישלם, מי שלא, לא (גם אם נצטרך להתכתש קצת עם הקיבוץ בבית משפט, זה די ברור).
      להבנתנו (ענבל ואודי בליך), תכלית האיזון אם בכלל היא לאזן את החברים הוותיקים שעברו גיל פנסיה ואין להם יכולת החזר, בטח לא לממן מגרשים לחברים חדשים בשכונה ג'. מה גם, שזה יוצא סכום מטורף שאינו תחום בשום תקרה (צ'ק פתוח).
      לכן, אין לנו שום כוונה לקחת בזה חלק (אלא אם יהיה סכום קטן וסמלי או באמת יופנה לחברים וותיקים). כלומר, כל מי שחושב שיבנה בשכונה ג' וישלם פחות מ-91% עבור המגרש שלו כנראה טועה ומי שאומר לו אחרת כנראה מטעה.
      לגבי עלות מגרש בשכונה ג' זה ניחוש, כרגע עלות מגרש (100%) היא סביב 1.3-1.4 מיליון ש"ח, תעשי חשבון, 91% יוצא סביב 1.2 מליון ש"ח ומחירי הקרקעות בעמק חפר ממשיכים לעלות…

      2018/06/21 at 2:28 pm
  • From רעיה מירון on אודי בליך מצביע בעד

    אודי שינה דעתו. אך בפסקה האחרונה של רשימתו הוא מטיל פצצה: "…מי שרוצה לבנות בשכונה ג' ויש לו כסף לקנות מגרש ב 1.2 עד 1.4 מליון ש"ח שיבושם לו…" אני חושבת שהמשפט הזה דורש הסברים ולו של הרגע האחרון, לאור העובדה שאודי כותב זאת על סמך פגישה עם עורכי דין, עם ציון ואייל. הנקודה הזאת היא קריטית לגורל הבנייה של הבנים שלנו.

    2018/06/21 at 11:27 am
  • From הדס שוורץ on הגיגי זיכרון ועצמאות של יותם שוורץ מאי שם בצבא...

    גאה בך ילד שלי.

    2018/06/19 at 10:41 am
  • From עדנה ארזי on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    תודה לאה, שהעלית את הנושא. אכן מגיעה לאחמד תודה ענקית. אדם נעים הליכות, ששרת את כולם נאמנה. לב ענק וכולו נתינה. שוחחתי אתו לא מעט, לעתים בקצרה ולעתים קצת יותר באריכות ותמיד היה נעים. איש עבודה מסור וחרוץ, שנושא בחירת האבטיח היווה קשר בינו לבין הרבה אנשים, אבל היה המון מעבר לזה. לי הוא כבר חסר ויחסר גם בעתיד.

    2018/06/17 at 1:50 pm
  • From דן שגיא on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    אחמד חסר כבר זמן מה. איש יקר ומיוחד. הכולבולית ואחמד נולדו כמעט ביחד. אחמד הוא ה"מנטש" שצריך להיות בכל אחד מאיתנו. אני מקווה שהקיבוץ ימשיך לaמור על קשר איתו וידאג להזמינו לארועים חגיגיים שנקיים.
    תודה רבה מגיעה לו על כל השנים שהוא היה חלק מאיתנו.

    2018/06/16 at 11:16 am
  • From יאיר סינדליס on תשובה "לסיפור פשוט" / ציון נואמה

    ברשותכם כמה דברים בהתייחס לדבריו של אלי והתייחסותו העניינית של ציון.
    א- לגבי העבודות ניתן להתווכח עליהן מאחר ואלי שילר כנראה לא היה חלק מאותן "עובדות".
    אולי אפשר לומר כי מחלוקת על הפרשנות ולהבנתי הדלה אין כאן עובדות בעין אובקטיבית.
    ב- אכן החלטה 751 יקרה יותר לחברים אך לא לחברים הוותיקים ביותר. עובדה. לא פרשנות.
    ג- מה שעומד היום על המזבח הוא האם לקבל או לקבל את חלופת האגודה. אכן עובדה.
    ד-חלופת הבית במקום 751 עמדה להצבעה לפני כשנה פלוס. עובדה לא פרשנות.
    ה-חלופת המגורים/הבית איננה יקרה יותר למרבית חברי הקיבוץ עם מחלצים ממנה תשלומי איזון או המונח- הסדרים משלימים שאינם מעוגנים בשום מקום בהיבט החוזי. עובדה לא פרשנות.
    ו- במצגות שהונחו והובאו בפני הציבור אכן בעבודה יסודית של הצוות מתוך ראיה לעתיד, הייתה מגמתיות מובהקת לכיוןן חלופת האגודה. גם פרשנות וגם עובדה, כפי שעולה מדבריו של ציון.
    ז-חבל שקיימת תפיסה לפיה מי שמבקש להטיל ספק במגמה ללכת לבחירה בחלופת האגודה, מצטייר כמי שלא מבין או מטעה. גם פרשנות וגם עובדה.
    ח- אז זהו. מותר ורצוי להטיל ספק וגם לשאול או לבקר, זוהי הרי אמת מאבני הדרך של הדמוקרטיה, הלוא כן? גם פרשנות וגם עובדה.
    אז ישאל השואל, במה הכותב או אחרים נתפסים או מנסים ליצור מצג שווא? זה מענה לא הולם, לא עניני ולא תורם לשיח. מסקנה: "מיעוט" מטעה או שאינו מבין בפרטים מאחר ולא ערך עבודה יסודית ועובדתית. מסקנה 2: אז כנראה שנדרשת עוד עבודה ומאמץ ללבן מחלוקןת ולקעקע ביקורת (לא עלינו) על מובילי המהלך שקיבלו מנדט מהציבור. עובדה.

    2018/06/15 at 12:45 pm
  • From צביקה בן נח on "עדכון מכנס בתנועה בנושא קידום יישום חלופת האגודה" / נעה לב-רון

    נעה, תודה על המידע שהצגת לנו ממקורות חיצוניים, אותם לא ניתן לכנות מניפולציות אינטרסנטיות פרטיות.
    זאת תנועה שלמה שסוף סוף מחזירה מלחמה שערה על הבית נגד הרדיפה חסרת מעצורים של השילטון הנוכחי.
    גם הדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה חשוב ביותר/
    יישר כוח/

    2018/06/14 at 1:44 pm
  • From אמיר שילה on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    כמה יפה כתבת לאה. ריגשת! אחמד חסר לי בכל בוקר. ברמה האישית – החיוך, הקריצה וההומור. השיחות הקטנות והשיחות היותר ארוכות…. בדרך כלל בנושאי בריאות. ברמה המקצועית – כל פעם העזרה הקטנה שהיא הרבה פעמים גדולה, הפעולות הקטנות והזריזות, הנוכחות בכל מקום, היחסים הטובים שהיו לו עם הספקים מוקדם בבוקר, ידע איך לעבוד עם כולם – עם הלקוחות, עם הספקים ועם הקולגות (השבוע שמעתי ״אחמד גם חבר יקר וגם לימד אותי הכל פה״), שם לב לכל פרט ובאמת שהיה לו אכפת, נשמה גדולה שנתן את כל הלב והבריאות… מנועים שקטים. אני מאחל לו ולמשפחתו הרבה בריאות ובהצלחה בכל אשר יבחר לאן שיפנו פניו.

    2018/06/14 at 4:59 am
  • From נויה לס on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    איש יקר, איש טוב מגיע לו שדה שלם של אבטיחים.

    2018/06/13 at 4:12 pm
  • From תמי הורוויץ on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    אני מצטרפת ללאה וחברים אחרים ורוצה להודות לאחמד על השנים הרבות שהשקיע בעבודתו בכולבולית. נוצר קשר טוב איתי ועם רבים אחרים. ההצעות שלו לגבי מה לקנות, מה מומלץ וגם לקבל תפריטים פשוטים לבישול … על כל זה ועוד תודה גדולה!

    2018/06/13 at 2:52 pm
  • From נטליה on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    אני אתגעגע לראות את אחמד אצלנו. אף פעם לא ניהלנו איזו שיחה עמוקה אבל רצף של שנים ושל אינטראקציות קטנות (תמיד התעניינות ״מה נשמע״, תמיד חיוך, תמיד רצון לעזור) נתנו לי תחושה שהוא פשוט איש טוב. אני מאחלת לו כל טוב ומקווה שדרכו תשתלב שוב עם הקיבוץ.

    2018/06/13 at 2:06 pm
  • From אילנה ליפמן on אבטיח הכסף / לאה אשכנזי-הרץ

    סיפור מקסים ומרגש.

    2018/06/13 at 1:36 pm
  • From יאיר אסטליין on תגובה לכתבה של עמליה / יאיר אסטליין

    גידי היקר,

    תודה על השבחים ועל התקוות שתלית בי. צר לי שאכזבתי אותך ולא עמדתי בהשוואה לגיבור הפנטזיה שלך, אבל מאחר שאנו חיים בעולם האמיתי, אשר בו אנו פועלים על פי נתונים ועובדות ולא יושבים על הגדר מתוך ציפייה לניסים או למשיח (בין שהוא מגיע על דרקון או על חמור), אני שלם עם עמדתי כפי שהבעתי אותה בתגובתי לעיל ובמועצה. ואם כבר בנתונים ועובדות עסקינן: (1) אני לא דובר ההנהלה. אין פונקצייה כזו, ולכל חבר בהנהלה יש קול עצמאי, ברור ומובחן. (2) לא טענתי שהיה "הפסד טכני" או שיש לבטל את המיעוט המתנגד, ההיפך הוא הנכון ואם תקרא את דברי בעיון תראה שאני סבור שיש לקיים דיאלוג דמוקרטי על מנת להגיע להחלטה המקובלת על בסיס רחב ככל האפשר של החברים. אני לא חושב שיש החלטה שתהיה מקובלת על כולם, אבל בהחלט נעשתה עבודה לא מועטה בין שתי ההצבעות, והתקיימו דיונים רבים עם חברים וקבוצות חברים רבים על מנת להבין טוב יותר את הסיבות להתנגדות שלהם ולנסות לתת להן מענה במסגרת חלופת האגודה (שהיא כרגע היחידה שעל הפרק). (3) ודרך אגב, אני לא עוסק כלל ועיקר בפירוק חברות, אלא ההיפך, בהקמה, גידול ופיתוח של חברות, רבות מהן בבעלות קיבוצים.

    אני כן מסכים איתך כי יש לקדם את האופצייה שתאפשר למספר רב ביותר של בני משק להקים את ביתם בקיבוץ במחיר הנמוך ביותר. ואני מסכים איתך, לצערי, שחלק גדול מהאנשים בעולם שלנו וכמובן בקיבוץ, מונעים מאינטרסים אישיים, חלקם כספיים וחלקם אחרים, ולא מתוך ראייה חברתית רחבה. דווקא בהקשר זה, חלופת האגודה, לרבות האיזונים המושמצים הכלולים בה, נותנת לדעתי את הפתרון הכי "חברתי". את רעיון הבנייה הרוויה העליתי כבר לפני למעלה משנתיים, ומאז הוא נבחן עוד מספר פעמים. להבנתי, אין לו התכנות בטווח הזמן הקרוב, בוודאי שלא בלוחות הזמנים שהציבה לנו רמ"י. מכל העובדות והניתוחים ששמענו בשנתיים וחצי האחרונות, נראה כי בעת הזו ובנסיבות המיוחדות של גבעת חיים, חלופת האגודה, למרות שהיא רחוקה משלמות, מספקת את הפתרון האפשרי היחיד ולכן אני תומך בה. חשוב להדגיש כי אנחנו לא נדרשים עכשיו לבחור בין חלופת האגודה לבין חלופת המגורים, אלא בין חלופת האגודה לבין השארות ב- 751 אשר משמעותה ככל הנראה ויתור על המשך הבנייה בתקופה הנראית לעין.

    2018/06/13 at 7:44 am
  • From חגי on בזכות הדיון הפתוח / אלי שילר + תגובת הנהלה

    ואולי האסימון ימשיך ויירד בדרך התקלקלה ליעדו?

    2018/06/12 at 11:37 am
 

Comments are closed.

42495896