IMG-20211211-WA0003 (2)

איפה הכי כדאי לי לקנות ?

אתחיל מהסוף – עבור מי שלא מעוניין לקרוא את כל המתודולוגיה מאחורי שיווק ומכירות בחנויות המזון. השבוע פרסמנו בפייסבוק סרטון שערכנו, אותו ביימה עדי תירוש המוכשרת, אודות השאלה הגורלית: מדוע החברים בוחרים לקנות בכלבולית?

קרוב לבית, לא צריך רכב (גם ככה אין חנייה) חווית קנייה, חנות הפתוחה בשעות נוחות כולל שבתות, מערך משלוחים און ליין עד הבית, פירות וירקות באיכות גבוהה וזמינות, מוצרים טריים בכניסה לחנות, מוצרים לבקשות החברים ומוצרים מיוחדים שלא מוצאים בכל מקום.

1

אבל מעבר לכל הסעיפים והסיבות הטובות שנרשמו כאן, אנחנו רוצים לדעת כמה זה עולה לנו ? כי עם הכסף הולכים למכולת. לכן ביצענו השוואות מחירים לאחת הרשתות הגדולות הקרובה לאזור מגורינו ומבצעת משלוחים און ליין.

מבדיקת סל מוצרים של כ-150 מוצרים מובילים כולל ירקות ופירות, קפה, עוף טרי ומגוון מוצרים אחר, נמצא שסל הקניות בכלבולית זול יותר ב-5 אחוזים מהרשת שנבדקה.

חשוב לציין גם כי קיים פער מול קיבוצים באזור היקרים מאיתנו בין 2-12 אחוזים.

מה מושך אותנו לקנות ברשתות הגדולות? 

ברשתות גדולות המגוון והשפע הגדולים מגרים אותנו לקנות, לא תמיד את מה שתכננו ברשימה. חשוב לזכור כי לרשתות מזון יש כח קנייה גדול והרשת קונה חלק מהמוצרים במחיר זול יותר, אבל באיזה מחיר היא מוכרת לצרכן?

בחנות קיבוצית כל המוצרים (למעט פירות וירקות) מקבלים תג מחיר עם רווחיות מינימאלית זהה לכולם, בעוד ברשתות המזון כל קטגוריה מקבלת אחוז רווחיות גבוה ושונה. לדוגמה: מוצרי חלב, חטיפים, חומרי ניקוי, לחם, אלכוהול וכדומה ולכן ניתן לראות הבדלי מחיר משמעותיים בחלק מהמוצרים בין הרשתות לבין הכלבולית.

הרשתות נוקטות לא פעם באסטרטגיית מכירת מוצר מסויים מתחת לעלותו, על-מנת לעודד מכירות של מוצרים אחרים, רווחיים יותר. כך ניתן, לא פעם, למצוא ברשתות מחירים שונים ותחרותיים למוצרים כגון טייסטר'ס צ'ויס, נס קפה עלית, מטרנה, טיטולים, בירה ועוד. מדובר במוצרים שהרשתות זיהו כמוצרים דרכם ניתן למשוך את הצרכן ולכן מוכרים אותם במחיר נמוך כדי שהצרכן יבצע קנייה של כל סל המוצרים באותה הזדמנות. בדרך זו הרשת נתפסת כזולה ויכולה לגבות מחיר גבוה יותר על שאר המוצרים.

2

אז – מי שקרא והגיע עד כאן – כל הכבוד. אסביר זאת תמיד לכולם: הכלבולית היא ענף שירות לקיבוץ. הנהלת הקיבוץ, בשיתוף הענף, קובעים את התקציב השנתי של הכלבולית וחשוב לדעת כי הכלבולית לא יקרה בקניית סל מוצרים. מי שבוחר לקנות כאן, צריך לדעת זאת. והכי חשוב –  תודה ענקית לצוות הכלבולית שבלעדיו כל זה לא היה אפשרי.

3

בקרוב נתחדש בקו קופות חדש  –  שלוש קופות, לשיפור קבלת הלקוחות בקופה, קו קופות מהיר עם מסוע וסורק ברקוד אוטומטי עם תנוחת ישיבה ארגומטרית ונוחה לקופאיות וגם בפינת אפייה, בה נאפה בכלבולית מאפים מתוקים ומלוחים, לחמניות באגטים ועוד, כי פינת אפייה משלנו זה הכי שווה.

 

 

 

 

 

One Response to סודות מעולם הקמעונאות / תניה רטר

  1. יוני הגיב:

    מדהים! בהצלחה🙏🏼

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

42495896