• From רותי אלדד on תגובה ליורם פארן / אסתר נתיב

    מסכימה עם כל מילה!!!

    2016/01/24 at 12:56 pm
  • From לאה on DIGNITY - מה זה? ואיפה יש כזה? / לאה אשכנזי הרץ

    תודה להסברים אבל…
    כל טיעוני ההנהלה מזכירים לי קצת יותר מידי את מערכת הבחירות של המדינה. ביבי יישאר בשלטון עשר שנים כי יש חשש ש… (תקראו את מה שכתבו ציון ברוך ואילת). לעשות הליך שבו יחליטו קודם אם ביבי – סליחה אייל, ימשיך, זה כמו הפריימריז בליכוד ביבי נגד ביבי ((-: . הדרך הנכונה היא להביא שלושה מועמדים או עדיף מועמדות ולבחור ביניהם. צריך חשיבה חיובית – למה לפעול מהחשש ולא מהמקום של פתיחות לשינוי? יש עוד מספר קיבוצים בארץ שכבר עשו תהליכים של שינוי. היו גם להם מנהלי קהילה כאלו או אחרים אולי מנהלת חדשה תשנה גם דפוסי חשיבה ופרדיגמות? ואם לא יהיו מועמדות טובות מול איל?
    אז לבחור בו לקדנציה נוספת זו תמיד אופציה. מה יכול לקרות? נבחרתם להנהלה – תובילו באומץ.
    נכון אין ערובה ש… לכן צריך אומץ!
    ועוד משהו חשוב: לשנות את התקנון ולקבוע בו את אורך הקדנציה של בעלי תפקידים. עידן הקיסרים נגמר .

    2016/01/21 at 10:28 am
  • From ציון נואמה on DIGNITY - מה זה? ואיפה יש כזה? / לאה אשכנזי הרץ

    כחבר הנהלה שהוביל ותמך בהצעת ההנהלה למועצה לבחור את אייל לקדנציה של שנתיים וחצי בקלפי אנסה להסביר את השיקולים מאחורי ההצעה.
    ראשית, יש תמימות דעים בהנהלה ובחלק גדול מציבור החברים בקיבוץ כי אייל הוא מנהל קהילה טוב מאוד ואפילו מצוין. אייל מסיים שמונה שנים, שהם שתי קדנציות. שמונה שנים בהם מסגרת התקציב נשמרה כל שנה, הקיבוץ התפתח מאוד, נבנתה שכונת הבנים ונקלטו חברים חדשים, תשתיות חודשו ונעשו השקעות רבות בכל רחבי הקיבוץ. כמובן שאייל לא עשה זאת לבד אך הוא היה בראש והיה אחראי על מימוש ואכיפת החלטות הקיבוץ.
    לא פשוטה היא עבודת המנהל, תמיד יש מי שיפגע או לא יהיה מרוצה מההחלטה ולפעמים גם מדרך מימושה אך עלינו לזכור כי מנהל הקהילה מבצע את החלטות הקיבוץ – החלטות שכולנו החלטנו וקיבלנו, בין אם דרך ההנהלה, המועצה או האסיפה.
    הערך והחשיבות של החלפת בעלי תפקידים בקיבוץ מדי כמה שנים, ברור וידוע והיה לנגד עיני חברי ההנהלה. יחד עם זאת יש שיקולים נוספים שנשקלו והביאו אותנו להציע את אייל לקדנציה נוספת למרות החשיבות של החלפת בעלי תפקידים:
    1. בשנה הקרובה הקיבוץ עומד בפני מספר החלטות אסטרטגיות – השימושים הבלתי מוסדרים, הסדר שיוך הדירות ותוכנית 2030 בתחום הדמוגרפי ובתחום העסקי. מנהל חדש יתקשה להוביל, להשפיע ולהמליץ בהחלטות אלו. חשוב מאוד שבתקופה זו יהיה לקיבוץ מנהל מנוסה שמכיר את הקיבוץ היטב ושאנחנו החברים לא נשלם זמן ומשאבים יקרים בלימוד הנושא על ידי מנהל חדש.
    2. מנהל קהילה זהו תפקיד מורכב. כל אדם שיגיע לתפקיד יצטרך ללמוד את המקום והתפקיד וזה עניין של שנה – שנתיים לפחות. אין ערובה לכך שמנהל חדש שייבחר יצליח בתפקידו ויתאים לגבעת חיים – ישנם מנהלי קהילה שלא מצליחים בתפקיד גם אחרי זמן לימוד ממושך. מכיוון שאנו כבר "שילמנו" את מחיר הלימוד של אייל כדאי שלפחות נמקסם את התועלת כמה שיותר, נמשיך את התנופה ונטפל בסוגיות החשובות שעומדות לפתחינו.
    שיקולים אלה, ומנגד הערך של החלפת בעלי תפקידים ורענון השורות, הביאו את ההנהלה להציע הצעה שמאזנת בין הצרכים – לבחור באייל לקדנציה מקוצרת של שנתיים וחצי ולא קדנציה מלאה של ארבע שנים.
    כפי שציינתי, ברור להנהלה שבחירה של אייל צריכה להיעשות כפי שנעשה עד כה, על ידי האסיפה אחרי אישור המועצה. תפקידנו כהנהלה אחראית שמלווה מקרוב את עבודת מנהל הקהילה להמליץ למועצה ולחברים את מה שנראה לנו טוב לקיבוץ ולעזור לחברים לקבל את ההחלטות הנכונות. כך לדעתי אנו נוהגים בהצעה זו.
    ציון נואמה

    2016/01/19 at 3:59 pm
  • From רעיה מירון on שירו של יוסי / רעיה מירון

    צילה, איזו הפתעה! איפה את בכלל? (לאינטרנט זה הרי לא משנה…) תגובתך כה מרעננת אל מול השיח המתנהל פה לאחרונה, וככזאת גם מרגשת ומשמחת אותי עד מאד, תודה יקירתי, מרעיה

    2016/01/19 at 3:42 pm
  • From צילה אגמון פרידמן on שירו של יוסי / רעיה מירון

    לרעיה , הפלאת לכתוב על האדם היקר הזה שהלך.. גם אני אהבתי אותו בשל כל התכונות המופלאות שהזכרת.
    השיר שכתב..עדין ורגיש . תודה שהבאת אותו !
    צילה

    2016/01/19 at 12:00 pm
  • From ברוך גשן on DIGNITY - מה זה? ואיפה יש כזה? / לאה אשכנזי הרץ

    תשובה ללאה אשכנזי הרץ
    הנושא: מנהל קהילה.
    שמחתי לתגובות שכתבו לאה ונויה.
    אני מפרסם על מנת לקבל תגובות ולראות "לאן נושבת הרוח הציבורית".
    שמחתי, אבל חבל שאין יותר תגובות.
    לאה, כל אלו שמכירים אותך יודעים שאת משכילה, ולכן קצת צניעות הייתה מועילה.
    בתוך קהילה של חברים אין צורך לכתוב בהתנשאות, ולהציג שאלות שהקונוטציה המשתמעת מהם היא שלילית.
    הבקשה שלך לעצור אינה לעניין. יחליט הציבור מה טוב לו.
    לעצם העניין :
    א. בתקנון גבעת חיים אחוד אין הגבלת קדנציות למנהל קהילה ומנהל עסקי.
    ב. אייל מנהל טוב וראויים אייל וגח"א זה לזה.
    ג. פנו אלי חברים המבקשים שאייל ימשיך , וכאלו שבקשו שיסיים במועד שנקבע אבל עניינית – מספר המבקשים שימשיך, גדול מהמבקשים שיפסיק.
    ד. ההנהלה היא שממליצה בפני המועצה בדרך לאישור בקלפי.
    ה. יו"ר וועד ההנהלה ומנהל הקהילה עובדים כיחידה ניהולית אחת וטיב עבודתם תלוי באמון ובהבנה שביניהם. מכאן שיש חשיבות שהיו"ר יהיה בוועדת האיתור וכך היה תמיד.
    חברי ההנהלה חושבים שאייל צריך להמשיך וכך הם ממליצים.
    אם המועצה תאשר ההמלצה, יחליט ציבור החברים מה טוב לו.
    שוב ברצוני להזכיר דלתי פתוחה תמיד ואין בעיה להשיג אותי ולשוחח וכך עשו מספר חברים.
    ברוך גשן

    2016/01/19 at 9:37 am
  • From לאה on מכתב לציבור, דצמבר 2015 / ברוך גשן

    אני מודה לטובה על התגובה . מאז שהמאמר שלי פורסם אתמול כבר התקשרו אלי 10 חברים לתמוך ולהזדהות עם מה שאני כתבתי לדעתי אלו "פניות רבות" ((-: ?.
    מה שמדאיג אותי באמת זה שכולם אמרו לי שהם מפחדים לתמוך בפומבי , על אף שמסכימים עם כל מילה. לא ברור לי ממי או ממה מפחדים אבל זה לבד מעיד על בעיה במערכת של הקיבוץ.
    אשמח מאוד אם יהיו עוד אמיצים כמו טובה שפשוט יכתבו כאן שהם מסכימים איתי. יחד אולי נצליח לשנות משהו. תודה . לאה

    2016/01/19 at 8:17 am
  • From טובה מייקלס on מכתב לציבור, דצמבר 2015 / ברוך גשן

    קראתי את המכתב של ברוך אל החברים , בהם הוא מציע להאריך את הכהונה של אייל ניסן
    עד לשנת 2018 .
    אני מתנגדת לרעיון זה.
    בכל קבוצה של אנשים יש אנשים שפשוט לא מסתדרים זה עם זה. הקיבוץ המתחדש שלנו ביטל את הוועדות שטיפלו באופן אישי במצוקות של חברים – כמו למשל ו. חברה, טיפול בפרט , וכד'. הוועדות האלו היו גורם מתווך בין הפרט לממסד במקרה הצורך .
    בגלל ביטול הוועדות האלו , יוצא שאם חבר אינו מרגיש בנוח עם מנהל הקהילה מכל סיבה, פשוט אין לו כתובת לטיפול בבעיות אישיות שלו. לא נורא אם המצב הזה נמשך 3- 4 שנים, אבל 8 -10 שנים זה באמת מוגזם.
    משהו לחשוב עליו
    בתודה, טובה מייקלס .

    2016/01/18 at 8:58 pm
  • From נויה לס on DIGNITY - מה זה? ואיפה יש כזה? / לאה אשכנזי הרץ

    כל פעם מחדש אני מוקסמת מדבריה של לאה הרץ על הספקות שהיא מעלה לגבי "מנהל תקין" בקיבוצנו.
    כל פעם מחדש אני מופתעת מהיכולת שלה ליצור אצלנו שאלות מכוונות למה בקיבוצנו "אין מנהל תקין".
    המילים "גדלות רוח" "יושרה" "אמינות" שמשתמשת לאה בכתבה שלה לעלון כבר יוצרות פן שלילי לסוגיית מנהל הקהילה.
    ברוך כתב שנושא מינויו של אייל לקדנציה נוספת תגיע למועצה ולקלפי.
    לא כל מי שנמצא בחילוקי דעות עם ה"בוס" מיד צריכים להחליף את ה"בוס", לעומת זאת "בוס" שהוא טוב לחברה, למפעל ועוד… מדוע להחליף אותו?
    המילה שלאה כותבת "תטרחו" גם היא מעוררת ספקות, גם היא בנימה שלילית על עבודתם של הצוותים השונים. האם אותם צוותים לאיתור מועמדים שונים "לא טורחים"?
    מכיוון שלאה התנסתה מעט בפעילות ציבורית כפי שהיא כותבת, אני מציעה לה לתת כתף לאנשים שכן מנוסים בפעילות כזו.
    אין אנשים מושלמים, יש אנשים שפועלים מתוך כוונות להוביל קהילה למצב האידיאלי ולרווחה.

    2016/01/18 at 6:27 pm
  • From לאה אשכנזי הרץ on מכתב לציבור, דצמבר 2015 / ברוך גשן

    מעולה . אני שמחה לדעת שנבחר צוות איתור . וטוב שכולם יידעו מי הם חברי הצוות ונדע שהם פועלים בשמנו. את שמות חברי הצוות היה כדאי לפרסם מההתחלה. תודה

    2016/01/04 at 2:16 pm
  • From לאה אשכנזי הרץ on נצחון מאבק הגז בעמק חפר / נורית כרמי

    כל הכבוד לך נורית שדחפת והזזת אותנו לפעילות .
    יגעת והגעת (ומצאת ) – תאמיני בכוחך וברוחך, ביכולת הנדירה לשנות ולהשפיע על אנשים. שאפו! חיבוק והצדעה

    2016/01/04 at 2:12 pm
  • From ברוך גשן on מכתב לציבור, דצמבר 2015 / ברוך גשן

    ללאה שלום
    חשוב שהגבת
    מצער אותי שלא מגיבים
    לעצם הענין
    ועדת איתור קימת הוקמה ע"י ההנהלה.
    חברים בועדה: אילת וולובסקי מנהלת משאבי אנוש.
    ברוך יו"ר וועד ההנהלה.
    יאיר אסטליין נציג ההנהלה.
    נציגי ציבור: יהושע זיו, יפעת זילבר, נילי חלבין ברות.

    2016/01/03 at 10:17 am
  • From רוני פולק on בקיצור מחשמל / אלכס קראוס

    מה שלא פחות חשוב. מה שעושה את הצד המקצועי לעוד יותר מופלא.
    זה הקבלה החברית מהצוות, ההסבר המלא לשאלות. העצה לשיפור ופתרון בעיות. כל זה ללא עלות נוספת.

    יישר כח. שנוכל להנות מהשרות מהחיוך וההסבר לזמן ארוך ומלא הנאה.

    רוני.

    2016/01/03 at 12:26 am
  • From לאה אשכנזי הרץ on תודה ועוד ‏/ אסתר נתיב (עם תגובה)

    אני מצטרפת לאסתר נתיב בבקשתה. מבקשת שהצוות המוצע יובא לאישור ולבחירה בקלפי או במועצה. הצורך להחליף מנהל קהילה לא קשור באופן תפקודו של אדם זה או אחר אלא בדרך הנהול הנכונה והמקובלת בעולם ובייחוד בחברה דמוקרטית בה השקיפות היא חשובה ולכל נבחר ציבור ברור מה היא תקופת הכהונה שלו,
    זה חשוב לשני הצדדים גם לממלא התפקיד וגם לאלו שתלויים בתפקודו הציבורי . אסור להתמהמה ולמשוך ולמזמז את ההליך. בוחרים צוות . הוא יתחיל לעבוד . אם יידרש זמן נוסף של מספר שבועות לא נורא. יש פה מספיק בעלי תפקידים שיכולים לעסוק בשוטף …אבל אין סיבה. לדחות את ההחלטה. תודה לאה

    2016/01/02 at 10:50 am
  • From לאה אשכנזי הרץ on מכתב לציבור, דצמבר 2015 / ברוך גשן

    קראתי בעיניין את המאמר של ברוך . אני שמחה שברוך שבע רצון מכל ההישגים. אם כי לדעתי המידע שנמסר הוא חלקי ביותר . מבקשת לדעת מי הם החברים בצוות האיתור של מנהל הקהילה החדש – שיובא לבחירה מול אייל ניסן בעוד כחצי שנה. לדעתי יש לבחור ולהרכיב צוות כזה לאלתר כדי שלא נגיע שוב למצב של אין ברירה…כי לא בחרנו בזמן. אמנם ברוך כותב ש"חברים רבים"…. וכד' אבל לטעמי שש שנים זה זמן בו כל אדם ממצה את היכולת שלו לחדש ולהיות יצירתי,ובייחוד בתפקיד כזה בו השחיקה בין אישית היא רבה, וגובה מחירים גבוהים. לכן שינוי הוא הכרחי . מה עוד שלפחות 90% מחברי הקהילה הם ממש אדישים , ואני מניחה ש 10 האחוז האחרים נחלקים ביניהם בשאלה אם להחיליף את אייל . .
    כדי להיות בצד של "נאה דורש- נאה מקיים" אני מתנדבת לאלתר להיזכר בלימודי מתקופת עבודתי ב"משאבי אנוש" ולהצטרף כחברה בצוות האיתור של מועמד/ת חדש/ה לניהול הקהילה. . הנה תפסתם אותי במילה. ((-: תודה ושנה טובה לכולם .

    2016/01/02 at 10:42 am
  • From יפתח לברון on דבר העורכים / אדם הישראלי, היידי עפרון

    אני מציע "סברה היידי"

    2015/12/31 at 6:51 pm
  • From ברוך גשן on תודה ועוד ‏/ אסתר נתיב (עם תגובה)

    אסתר שלום
    אני מברך על הדיאלוג.
    דיאלוגים בנושאים עקרוניים, הם מתכון של חברה לשמור על "בריאותה הציבורית".
    אנו בהנהלת הקיבוץ, אמונים על שמירת הנוהלים וההחלטות שקיבל ציבור החברים.
    לכן ההנהלה עוסקת בנושא של מנהל הקהילה.
    ברגע שיהיה לי מה לידע אכתוב.
    הנושא חשוב ומתנהל כפי שנקבע -מסלול הבחירה מתחיל בהמלצת ההנהלה, עובר להמלצת המועצה ובחירת הציבור
    כך היה וכך יהיה.
    ברוך

    2015/12/31 at 9:58 am
  • From אסתר נתיב on תודה ועוד ‏/ אסתר נתיב (עם תגובה)

    ברוך שלום,
    שמחה ומודה שהגבת למה שכתבתי,
    שמחה לבשורות טובות ומשמחות ומאחלת לכולנו רק נחת ובריאות.
    הפתיח היה רק "אפרופו" והסביר מדוע בחרתי להעלות את הנושא עתה (וטוב לדעת שבעניין זה טעיתי).
    לגופו של עניין – לא הגבת.
    אני מאד-מאד מצפה.
    תודה
    אסתר

    2015/12/11 at 2:44 pm
  • From רחל פאיאנס on תרבות הדיור והדיבור / ענת אופיר

    הדברים שנכתבו לא הגיעו מתוך ״סערת רגשות״ ואלה אינם ״הגיגים ריגשיים״. אף אחד, ובודאי לא אני, מנסה להשתיק דעות אחרות אולם התחושה היא שבמקום לעשות מאמץ עמוק ומובן לפרטיו בזמן הנתון, מנסים למשוך את הזמן… הניסיון הקיבוצי מראה שדיונים ארוכי טווח, כינוסים ביתיים לא הביאו להשגת מטרות ושינויים משמעותיים. אני מסכימה שצריך צוות הטרוגני שיעזור להגיע להחלטות מצד אחד ושיתן אפשרות לחברים להבין על מה הם מצביעים אבל מכאן ועד לקרוא לנו ״קבוצת אינטרסנטים״ המרחק גדול ואפילו מעליב… הקמת השכונה החדשה אינה ״חלק קטן מדיון ענק״. עבור חלק גדול של האנשים שחיים בקיבוץ זו משאלה גדולה לראות את ילדיהם ונכדיהם גדלים לידם והדיעות הלגיטימיות האחרות מוטב שיעזרו ולא יניחו אבני נגף.

    2015/12/10 at 12:25 am
  • From רעיה מירון on "סלטה" / אפרת מיכאלי

    אפרתוש, אפרתוש,
    תמיד ידעתי שאת מיוחדת, כבר אז בימי הפעוטון הרחוקים, כשהיית בטיפולי מיומך הראשון ועד המעבר לגן. רבים החיים פה היום שאינם מכירים אותך ואני אספר להם שהיית כל כך מתוקה, שואלת, סקרנית, איכפתית למצוקה של ילד שקשה לו. תראי אותך היום! איזו אשה מדהימה את! כל כך מתאים לך המיזם הזה שלך שיש בו מקוריות,נתינה, טוב לב וחכמה ויכולת ביצוע כה מרשימה. "אימפריאליסטית" שכמותך. מהפזורה הבדואית שבנגב עד לבית שאן, לירושלים ולאור יהודה. את באמת משהו. אני מעזה לומר שאנחנו פה כולנו גאים בך. נשיקות ממני

    2015/11/30 at 5:46 pm
    • From אפרת מיכאלי on "סלטה" / אפרת מיכאלי

      רעיה, תודה ענקית. מחמם לב. אתקשר אליך.

      2015/11/30 at 9:03 pm
 

Comments are closed.

42495896