בימים ההם בזמן הזה

אנטיוכוס שמת לפני  2,200  שנים, משל על יהודה ושומרון וגרם למרד נגד הכיבוש היווני. היה זה גם מאבק פנימי בין רוב העם השמרני לאליטה מתייוונת. היום חזרנו לאותה המלחמה: שלטון מושחת ושמרני הנתמך בידי מפלגות דתיות קיצוניות, מנסה להישאר בשלטון בכדי שהשליט לא יישפט.

המרד היה של המכבים ממודיעין נגד גזרות הדת שכפה אנטיוכוס. המכבים, בית ינאי, הפכו למתייוונים מושחתים, תאבי בצע ורוצחים. האליטה המתייוונת נשענת על כידוני השלטון הדמוקרטי כביכול. המלך נתניהו וסריסיו מחרבים את המדינה לשם האינטרסים האישיים.

בסוף, הרומאים הגלו את כל הפנאטים, הכוהנים המושחתים ששלטו גם בבית המקדש ואת המנהיגים שזרעו אש בין השבטים השונים (שיטת הפרד ומשול) וכך, בגלל שנאת חינם, חרבה ממלכת יהודה.

סופו של סיפור – דלת העם שנשארה, הפכה למוסלמים פלסטינאים.

כך גם היום: נתניהו מלבה את אש השנאה בין השבטים במדינה כדי לשרוד על כיסאו.

 

מלחמת טרויה

 פאריס התפתה למתנת האלה אפרודיטה ולהצעתה לבנות ספינות ולהפליג לספרטה, כדי לממש את אהבת הלנה שהובטחה לו. הוא התארח אצל מנלאוס, מלך ספרטה והתאהב בהלנה אשתו. כשמנלאוס יצא לכרתים, ניצלו הלנה ופאריס את היעדרותו, מימשו את אהבתם והפליגו לטרויה. דואר השליחים של האלים פועל מהר וכך למד מנלאוס מפיה של איריס, שליחת האלים, כי אורחו חטף את אשתו.

הוא מיהר להזעיק את אחיו, אגממנון מלך מיקנה ויחד גייסו את מיטב גיבורי יוון והעמידו צי בן אלף ספינות וצבא ענק למלחמה בטרויה. מלחמת טרויה נמשכה עשר שנים וגבתה את מותם של רבים וביניהם הגיבורים המהוללים של יוון וטרויה, ביניהם אכילס ופטרוקלאוס היוונים והקטור ופאריס בני טרויה.

אך הזוועה הגדולה ביותר התרחשה בסוף: בשנה העשירית למלחמה התפתו אנשי טרויה להכניס לעיר הנצורה סוס עץ חלול ענק שבבטנו הסתתרו לוחמים יווניים חמושים. בלילה יצאו הלוחמים מבטן הסוס, פתחו את שערי העיר לצבאות יוון הצרים על חומת טרויה ועד מהרה מלאה העיר זעקות ובכי. היוונים עברו מבית לבית , שחטו את הטרויאנים על משכבם, אנסו ולקחו נשים שלל, חיללו את מקדש אתנה, בזזו והעלו את טרויה באש.

 

עד כאן האלגוריה בהקבלה למה שקורה כאן אצלנו בממלכה הקטנה שלנו: ממשלת ישראל, באמצעות רמ"י, חומדת את הקרקעות החקלאיות בחכירה רב דורית ואת מגרשי הבתים של קהילות ההתיישבות העובדת. אינטרסים אישיים של נדל"ניסטים בקיבוצים, לשם קבלת אישורי בנייה בכל מחיר, גברו על הכל.

כדי לשחרר את בת המלך ואחיה וכדי להשתחרר ממוסכמות המקום, הכניסו מובילי הקהילה סוס טרויאני לממלכת גבעת חיים איחוד, סוס שנבנה במנהלה,לבטנו הכניסו את הנאמנים והסריסים,  שיפתחו את שערי הממלכה למקרקעי ישראל ולממשלת ישראל, לחרב את המקום.

להזכירכם – הוגשו לבג"ץ עתירות של הקשת המזרחית שהתקבלו, על שוד קרקעות בידי ההתיישבות העובדת. הפחד וההפחדות מביאים לשנאה, פירוד וניגוד אינטרסים למלחמות אחים ולשרפת כל חלקה טובה. בסופו של דבר, כל זב ומצורע יבוא לעשות פה את צרכיו.

 

 

2 Responses to חנוכה –  שני סיפורים יווניים / גידי שקדי

  1. גידי שקדי הגיב:

    מבקש להוסיף למה שכתבתי: בנו חושך לגרש תרתי משמע.
    חג אורים שמח.
    ושנה טובה חדשה עם שינוי כיוון וקבלת החלטות חדשות לבניה, קליטת רק בנות ובני הקיבוץ, שוכרי דירות, לפי גיל, ראשית המבוגרים בסדר יורד.
    חג שמח.
    גידי.

  2. גידי שקדי הגיב:

    כתבתי בנו. טעות. תיקון "באנו"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

42495896