בהשראת חג הפסח אני רוצה להעלות ארבע קושיות שמציקות לי, ואני חושב שגם להרבה חברים אחרים.

1. קושיה ראשונה נוגעת בשירות של חברת התקשורת
פעם היתה לנו אוזן קשבת של רוני ביחס לבעיות של תקשורת. משום מה ההנהלה חשבה לשדרג את המערכת והביאו את חברת אלקטל. מאחר והיו בעיות אתם החברה הוחלפה, וכאן בעצם נפלנו "מן הפח אל הפחת". חברת אלקטל לפחות התייחסה לפניות החברים, במקרה של החברה החדשה שאפילו שמה לא ברור, אין התייחסות כלל.
לפני התחלת השיפוץ פניתי מספר פעמים לחברה על מנת לנתק את הכבל האופטי. הפקידה נתנה לי מספר פניה אבל שום גורם של החברה לא התקשר. רק כעבור שלושה שבועות בעקבות פנית רוני פולק למנהל החברה הגיע הנציג וניתק. לפני שבועיים, לאחר השלמת השיפוץ, שוב פניתי לחברה וקיבלתי מספר פניה, אבל שום נציג לא התקשר. פניתי שוב ושוב אבל שום גורם לא התקשר. אפילו למען הנימוס מישהו מהחברה היה צריך להתקשר וליידע אם יש איזה בעיה אבל כלום – אלם מוחלט. אם זה השירות שאנחנו אמורים לקבל מהחברה הזו, צריך להתנתק כמה שיותר מהר. אני מקווה שלפחות בעקבות הכתבה מישהו מהם יצייץ.
2. קושיה שניה עוסקת בנושא חיובי מים
כאשר התחלנו לפני מספר שנים לשלם עבור מים קיבלנו מדי חודש את כמות הצריכה, וכן את העלות כולל ביוב. לפתע הפסקנו לקבל את הפתק עם פירוט החיוב וחויבנו בתקציב בסכום ללא פירוט. כשפניתי לפני מספר חדשים למנהל המים מדוע אנחנו לא מקבלים פירוט, הוא טען שהנהלת החשבונות לא רוצה להיכנס לזה. מוזר, ממתי הנהלת החשבונות קובעת את נוהלי מתן השירות? מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מדי חודש את פרטי החיוב כפי שזה נעשה בחשמל? אי מתן פירוט יביא לכך שנפסיק לתת הוראת קבע בבנק, ונשלם רק לאחר קבלת חיוב מסודר כמו כל שירות.

ליד תחנת הדלק
3. קושיה שלישית נוגעת למחירי הבנזין בתחנה
לפני שנתיים העליתי את הנושא, והוכחתי שהמחיר שנקבע במשק נושא רווח תפעולי מופרז במקום עלות בלבד. אז נאמר לי שהיות והתחנה קטנה אז ההוצאות הכלליות יותר גבוהות. אבל לא נעשה דבר על מנת להגדיל את מספר הצרכנים. במשק יש עשרות רכבים שנאלצים לתדלק בחוץ, שאילו היו מתדלקים כאן, כמות הצריכה הייתה עולה פי עשר, וכך יכולנו להוריד את ההוצאות הכלליות.
לשם השוואת מחירים עם תחנות פרטיות שהן כלל לא מפסידות אפילו מרוויחות:
המחיר של ליטר בגבעת חיים איחוד 6.44 ₪.
המחיר בחדרה צפון תחנת דיזול: 6.25 ₪ + רחיצה חיצונית של הרכב.
המחיר בתחנת יעד באזור התעשייה עמק חפר: 6.32 ₪ + כוס קפה.
המחיר בתחנת טן באזור התעשייה עמק חפר: 6.39 ₪.
אני חושב שהגיע הזמן שההנהלה תפתח את התחנה לכלל בעלי הרכב בקיבוץ, ותקבע את המחיר במחירי עלות.

4. הקושיה הרביעית קשורה למספר מצומצם של פנסיונרים
לפני כשלוש שנים הוחלט להעביר את קרן הפנסיה לחברת אקסלנס, שהיא מתמחה בהשקעות יותר טוב מהאנשים הכלכליים בקיבוץ. לאחר מספר חדשים התברר שהחברה לא הייתה מסוגלת לשלם את מלוא הפנסיה והמשק היה צריך להשלים. בשלב מסוים אקסלנס מכרה את אחזקותיה, כולל את הפנסיה שלנו לחברת הפניקס וכאן התחילו הבעיות שלנו. הפכנו להיות עובדי פניקס. כל חודש הוציאו לנו תלוש ופעם בשנה אנחנו צריכים למלא טפסים. לעומת זאת יתר מקבלי הפנסיה מקבלים מהמשק את הסכומים ללא בעיות ללא צורך בתלושים ובטפסים, ונשאלת השאלה למה לנהוג באיפה ואיפה, בין פנסיונרים ותיקים לבין צעירים. לדעתי צריך למצוא את הדרך להתנתק מחברת הפניקס עם כל הבעיות שמלוות את החברה הזו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

42495896